Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Behöver akut hjälp med datorproblem!


mayandaray

Rekommendera Poster

Hejsan!
Jag hoppas nu att det finns någon som kan hjälpa mig med min knasiga dator. En massa strul har jag haft och är det fortfarande. Men jag börjat med detta problem, som är akut  Gråter, min dator är sjuuuk!
 
h

Efter
en massa strul, virus, städning, saknade dll-filer, och ominstallation av win xp. Så verkade det som om allt började att lösa sig. Men icke, han bara sitta vid datorn en liten stund, så dyker det upp en varningsruta!
Och en stor röd prick med ett vitt kryss i mitten, nere i verktygsfältet!
På varningsmeddelandet står det så här:

UTRYMME FÖR LAGRING AV PROFIL
Det utrymme som har tilldelats dig för profillagring har överskridits. Innan du kan logga ut så måste du flytta några objekt från profilen till någon anna plats på nätverket eller den lokala datorn.

(
Sen visas det i ett fönster en ruskigt massa länkar/filer.)
Sen står det:
Storleksinformation
Aktuell Profilstorlek;  282381
Största Profilstorlek;  10240 kB


Har kollat igenom alla dessa filer/länkar, och de allra flesta av dem har jag redan flyttat på till andra ställen, så de finns inte längre på datorn. Så jag antar att det rör sig om spår efter allt jag gjort.

Och ett tips som jag redan provat på för att lösa detta är det här;-----

Problem att logga ut
Det är vanligt att t ex Java-filer lägger sig och tar upp profilutrymme. Detta leder till att det inte går att logga ut eftersom det totala profilutrymmet överskrider 30 MB. Dessa är arbetsfiler (cachefiler) som Java, för att kunna arbeta snabbare, lägger under C:\Documents and Settings\*ditt användarnamn*\Application Zata\Sun\Java\Deployment\cache. Det hjälper inte att ta bort filer under My Documents eller hembiblioteket (G:) för att frigöra profilutrymme. Så här går du tillväga för att bli av med problemet så att du kan logga ut igen, samt för att säkerställa att problemet inte kommer tillbaka:


Gå in på My Computer
Klicka på Tools i övre menyraden -> Folder Options?
Välj fliken ?View? och kontrollera att ?Show hidden files and folders? är markerat, klicka OK
Klicka dig fram till C:\Documents and Settings\*användarnamn*\Application Data\Sun\Java\Deployment\
Högerklicka på mappen ?cache? och välj ?Cut?
Gå in på My Computer -> Local Disk (C:)
Skapa en mapp som du döper till ?temp?, om den inte redan finns
Klistra in mappen ?cache? i din nya mapp C:\temp
Gå in på Start -> Control Panel
Dubbelklicka på ikonen ?Java?
Klicka på ?Inställningar?? under fliken ?Allmänt? och fältet ?Temporära Internet-filer?
Klicka på ?Ändra?? i fältet ?Plats?
Skriv C:\temp\cache som filnamn och tryck Enter

----------------------------------------------------------------
Uppdaterad: 2009-09-14 Sidansvarig: IT-service

Men detta hjälpte inte, inte ens efter omstart. Varningsrutan finns fortfarande kvar.

Så, finns det någon hjälte Pompom  därute som kan hjälpa mig,
och gärna förklara som till en novis. Tack på förhand.
Mayandaray

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter
Mayandaray!

Vad har du för Antivirusprogram och vad säger det om du kör det? Efter att du kört igenom datorn med antivirusprogrammet, gör du nedanstående.

Du har inget att förlora, ta hem CCleaner:

http://www.ccleaner.com/download/builds

Ta hem den längst ner Slim-vesrionen och städa sedan datorn med programmet. Bocka ur papperskorgen, kan vara bra att ha det kvar som finns där, sedan bockar du i att  index.dat filer skall städas och bocka ur kompletera automatisk historia ifall du sparat lösenord mm.

Sorry, glömde att du också ska städa i registret, men ta en säkerhetsbackupp, när du blir tillfrågad om det, som du kan återställa, om det blir strul.

Eftersom du redan installerat om XP antar jag att du kan göra det igen.

Lycka till!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...