Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmbilden fryses


biake

Rekommendera Poster

Jag har en hp pavillion, cirka 4 år gammal. XP Home. När jag startar datorn och bara låter uppstarten gå och väntar med att börja jobba med den, kanske 10 minuter, så ser jag ofta skrivbordet på skärmen, men datorn är helt hängd. Då måste jag bryta strömmen och starta om den. Oftast funkar den om jag börjar jobba med den direkt efter uppstarten. Men ibland kan skärmbilden frysa när jag jobbar med den och inga kommandon funkar. Och så måste jag starta om den. Vad kan det vara ? Grafikkortet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har viloläges-funktionen aktiverad så kan datorn gå ner i viloläge efter x antal minuter      och sedan kan något förhindra att den "vaknar upp" igen  .
Vet inte om detta gäller din dator men prova att inaktivera viloläges-funktionen ,  du hittar den i -  Kontrollpanelen -  Energialternativ ( eller något liknande )    .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frysningar kan bero på många saker, men trasigt grafikkort låter inte så troligt. Ofta så är det någon drivrutin som har spårat ut så kolla på HPs webbplats om det finns nyare drivrutiner att installera till din dator.

Bästa felsökningssättet är att försöka komma ihåg vad man gjorde strax innan hängningarna började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frysningar kan bero på många saker, men trasigt grafikkort låter inte så troligt. Ofta så är det någon drivrutin som har spårat ut så kolla på HPs webbplats om det finns nyare drivrutiner att installera till din dator.

Bästa felsökningssättet är att försöka komma ihåg vad man gjorde strax innan hängningarna började.


Njaee.. kanske du är på spåret. Det verkar som att program från creative ställer till det. Och det passar in i tiden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...