Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP-installation hänger sig


Nisse_Nisse

Rekommendera Poster

Hej!

Håller på att hjälpa min kusin med hans dator.
Problemet var att windows inte startades. Försökte med felsäkert läge med datorn hänger sig när man ska bekräfta starten med enter.

Jag provade att sätta in en annan hdd och installerade xp pro framgångsrikt.
När jag ska prova att installera på kusinens hdd, en WD4000KS (sata), går det riktigt segt innan datorn börjar läsa från dvd-enheten. När sedan installationen börjar och kommer till kopiering av filer så hänger sig processen och efter ett tag kommer meddelande att filen inte kunde kopieras. Jag har kollat cd-n noga, nga skador finns, har även brännt en ny skiva men samma prblem kvarstår. Samma skiva har jag använt flera gånger utan problem.

Jag funderar på om det kan vara nått chall med hårddisken?
Har provat med wd's verktyg för att kolla disken men det blev funkade inte riktigt.


Kan det vara att det behövs någon drivrutin till sata-disken? Eftersom det funkar med samma skiva till IDE-hdd?

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare nu... Tycker jag har provat det mesta.

EDIT:  Sata-disken kan inte öppnas i min dator när jag kör den som extern disk. Den reagerar på att något sitter i usb-porten men ingen hdd kommer upp. Det går inte att öppna några program förräns man har plockat bort den igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Hårddisken var förmodligen kass eftersom en annan sata-hdd fungerade.

Får köra med ide-hdd:n istället.

Tack för den lilla hjälp som hjälpte mig att övertygas om att det var det som var problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...