Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox startar inte


snuffe1111

Rekommendera Poster

Plötsligt i torsdags kväll när jag skulle starta Firefox så hände ingenting. Timglaset rör sig en liten stund, men sen så händer ingenting. Programmet vill helt enkelt inte dyka upp på bildskärmen. Men när jag stänger datorn så kommer en ruta med meddelandet "Firefox måste avslutas innan datorn stängs". Sen tar det en stund för datorn att stänga programmet. Tydligen finns Firefox någonstans i bakgrunden. Men jag fattar ingenting! IE Explorer fungerar däremot helt felfritt. Likaså Google Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag försökte själv att installera fx igår på min laptop men den fungerade inte så troligen är det någon fel på siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer om du installerar om fx igen?


Hej Avira! Ursäkta dröjsmålet med svaret. Jag har gjort en ominstallation av Fx, men det hjälper inte. Firefox vill av någon konstig anledning inte ladda. Dessutom har det hänt något konstigt med IE8. Varje gång jag startar webläsaren dyker det upp "SmartWebPrinting" gång på gång och försöker installera sig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du letar upp Firefox i program-menyn så hittar du ett menyval som heter något med Firefox felsäkert läge. Pröva det för då går inga tillägg igång och går det bra då så beror det troligen på något tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer om du installerar om fx igen?


Hej Avira! Ursäkta dröjsmålet med svaret. Jag har gjort en ominstallation av Fx, men det hjälper inte. Firefox vill av någon konstig anledning inte ladda. Dessutom har det hänt något konstigt med IE8. Varje gång jag startar webläsaren dyker det upp "SmartWebPrinting" gång på gång och försöker installera sig.


det verkar höra ihop med HP men ska tydligen gå att avinstallera på vanligt vis, det går ju även inaktivera/hantera tillägg under verktyg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Cecilia och Avira:
Tack för era tips! Jag har nu avinstallerat Firefox och ska försöka installera det på nytt igen. Se'n får vi se vad som händer. 
Angående "SmartWebPrinting" så slängde jag in cd:n som följde med min HP-skrivare. Och när SWP hade hittat de efterfrågade filerna på skivan så blev plötsligt allt ok igen vad gäller det problemet.
Återkommer när jag på nytt har installerat Fx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att avinstallera och installera Firefox på nytt påverkar inte de Firefox-tillägg som är installerade och inte heller eventuella felaktiga inställningar i Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer om du installerar om fx igen?


Hej Avira! Ursäkta dröjsmålet med svaret. Jag har gjort en ominstallation av Fx, men det hjälper inte. Firefox vill av någon konstig anledning inte ladda. Dessutom har det hänt något konstigt med IE8. Varje gång jag startar webläsaren dyker det upp "SmartWebPrinting" gång på gång och försöker installera sig.


SmartWebPrinting är ett tillägg från HP som inte fungerar med nyaste versionen av Internet Explorer, efter en patch som kom i veckan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...