Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

the procedure entry point IsCompotitionActive could not be located in the dynamic link library UxThe


Nestoria

Rekommendera Poster

Hej där! en vän till mig har fått problem med sin laptop, och det är kommer upp vid uppstarten av datorn:

the procedure entry point IsCompotitionActive could not be located in the dynamic link library UxTheme.dll


Hon installerade av misstag en patch för win XP när hon sitter med Vista.

den enda utvägen jag ser nu är att formatera hela hårddisken, men vet ni andra mer kunninga om det finns något annat sätt än detta?

Dator: Compaq 60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ni vilken uppdatering det var? Finns den att avinstallera via "Lägg till & ta bort program" (heter något liknande Programhantering i Vista)? Uppdateringarna brukar samlas med sitt "KB-nummer under Windowsmappen & brukar då kunna avinstalleras via Uninst-fil i den mappen om den saknas i Lägg till & ta bort pgm.
Sedan finns det väl en återställningspunkt att backa till? Brukar ju tas en sådan med automatik då uppdatering sker.
Gådd lökk
Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har pratat mer med henne och jag fick reda på att det inte var en uppdatering utan det var en patch för teman som var avsedd för Windows XP hon hade lyckats installera på något sätt.

Filnamn:

Uxtheme Multi-patcher 6.0

Beskrivning:

""Uxtheme Multi-patcher will allow you to use any 3rd party msstyle theme on Windows XP/SP1/SP2 or
Windows Server 2003 (with Themes enabled) just by patching the uxtheme.dll (dynamic link library).

It's quite disappointment that 4.0 which claimed it should work on x64 OS but it didn't work. This time it wouldn't disappoint you since I tested the method and it can finally by-pass 32-bit redirection system. Grab the world first 32-bit patcher that works on x64 OS today!""

kopierat direkt från websidan så ursäkta engelskan.

Så vitt jag vet så ska man inte kunna installera patchar, uppdateringar etc som inte är avsedda för det aktuella systemet? kan någon förklara vad som gick snett?

MVH Fredrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att ni testat att titta i lägg till & ta bort pgm efter det nya temat & det finns inte där?
Finns det inte där så kanske en reparation av Vista hjälper?
Jag hade inte riktigt klart för mig om det funkar lika som för XP (starta med installskiva & välj installera. Sedan väljer man Reparera vid nästa val).
Fast enl denna sida är det samma förfarande:
http://www.tipsomvista.se/windows-vista/system/249-koer-systematerstaellning-fran-vista-dvdn.html
Gådd lökk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gav henne tipset om att starta datorn och gå in i den alternativa startdelen (F8) och göra en reparation, så nu funkar datorn som den ska. men jag vill veta vad som gick snett?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...