Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RT2500.sys Blue Screen meddelande


Migden

Rekommendera Poster


Hej!
Ett meddelande har dykt upp då jag startade datorn, laptop, idag.

Säger något om att det har med  RT2500.sys.
Om det händer för första gången , starta om datorn.
Sen står det lite om vad göra om det händer fler gånger. Om jag har installerat någon ny programvara mm. Vilket  jag inte gjort.
Däremot har detta meddelande dykt upp sen jag fick ett nytt tangentbord till laptopen...

Nästan längst ner i meddelandet står detta:

Teknisk information:
STOP: 0x000000BE (0xF7B69844,0x093CA121,0xF0B443A4,0x0000000A)
RT2500.sys-Address F740EE2C
base at 573FF000, datestamp 421c6d24

Har hittat att det har något att göra med trådlöst nätverkskort?? Kan det stämma?

Vad ska jag göra?
Tacksam för assistans!

Mvh, Migden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare information ang mitt problem:

När jag kom hem efter jobbet så startade jag laptopen och då blev det inget bluescreen meddelande. Däremot ett meddelande om felrapport till Windows.

Felsignatur:
BCCode : 100000be  BCP1: f7B69844  BCP2: 09992121 BCP3: FOCFD3A4  BCP4:0000000A
OSVer: 5_1_12600
SP: 3_0
Product 768_1


innehåll i felrapport:
Följande filer ingår i den här felrapporten
C:\Document~1\Ägaren\Lokala\Temp\WER38fa.dir00\Mini072809-02dmp
C:\Document~1\Ägaren\Lokala\Temp\WER38fa.dir00\sysdata.xml

Sen då jag skickat felrapporten så kom jag ju till Microsoft Error Reporting

Blue screen error caused by a device or driver.
Och där är det ju  några alternativ men ingen lösning på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skicka upp dmp filen till fuskbugg.se, posta länken som visas automatisk
C:\Document~1\Ägaren\Lokala\Temp\WER38fa.dir00\Mini072809-02.dmp

jag har ingen kunskap om trådlöst men så här långt så verkar det ju vara sys filen som är problemet, vem är det som tillverkat nätverkskortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite trött i luvan nu...sorry , men fattar inte vad jag ska göra. Skicka? Till info? eller?
Hu ser jag vem som tillverkat nätverkskortet då....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror ju på vilken typ av kort du har men är det usb är det ju inte så svårt. annars tycker jag det borde framgå om du kollar via enhetshanteraren eller så har du väl fått med en cd med drivrutiner och där borde väl stå. du kanske har ett papper där det står vilken hårdvara som ingår när du köpte datorn

http://www.fuskbugg.se/fuskbugg/?p=upload

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ralink RT2500 Wireless Lan Card,
Manufacturer Belkin Components.

Är det detta du menar 927?

Alla dessa DriverAgent, Driver Detective.. mfl...vilken är bra att använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan är då om man ska kontaka belkin eller ralink eller testa med en senare(?) drivrutin.
belkin verkar inte sälja nåt som heter rt2500 så då antar jag att det är ralink som gäller
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support.html
man kan även fråga i den butiken man köpte varan, dom kan ha bra kontaktuppgifter för tillverkaren

på den här sidan finns det iaf drivare, det är väl den som heter usb som är aktuell för dig
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Har haft BSOD-problem med min LG-laptop och fått samma "RT2500.sys" som anledning. Detta efter tre felfria år. Det intressanta var att jag fick BSOD om jag slog på och det inte fanns ett trådlöst nätverk i närheten, men om det fanns ett så gick det jättebra och det gick att använda.

Jag slogs med datorn i många dagar för att fixa detta, men kom aldrig fram till något sätt att fixa det. Nyare drivrutin fanns inte och antagligen var det någon Windows-uppdatering (kör med XPSP3) som kom i konflikt med drivrutinen.

Min lösning blev till slut att köpa ett externt trådlöst nätverkskort och helt enkelt avinstallera det gamla. Lite krångligare att ha externt, men faktiskt hittade jag ett (TP-Link TL-WN722N) för typ 150 kronor, som klarar nya standarden och är väldigt mycket bättre än det inbyggda.

 

Jag önskar bara jag gjort det innan jag lagt ner motsvarande ca en arbetsvecka på att fixa det gamla.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...