Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Mini 2140 kraschar, pga hård belastning och nytt RAM?


Gördetsjälv

Rekommendera Poster

Gördetsjälv

Hej!

Har köpt en HP Mini 2140 som jag har problem med att den kraschar. Jag har fått känslan av att det antingen är under hård belastning på minnet eller om den blir varm. Fast varm ska den klara då det inte finns några rapporterade problem med detta för Mini 2140, så då kan det vara något sorts minnesproblem kanske. Jag har installerat ett större minne, 2gb, istället för det som medföljde på 1gb. Specifikationerna är desamma förutom att det har CL5 istället för CL6 som originalminnet. Dom sa dock på Alina att det inte skulle vara något problem, bara att det är lite snabbare. Nu undrar jag ändå om det kan vara så att det blir något kompabilitetsproblem med att minnet nu snurrar aningen snabbare än vad datorn är konfigurerat för? Men det är som sagt bara en känsla jag fått i saknad av annan förklaring och jag tar tacksamt emot en diagnosticering och lösning på problemet hos min lilla 2140. Osäker

Vänligen / Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när keaschar datorn? är det under uppstart eller när du startar något visst program eller är det slumpmässigt? vad använder du för OS? funkade datorn bra innan du instalerade minnena?

näd du säger att minnena är snabbare menar du att du har snabbare minnen ( tex 800 mhz istaället för 667mhz ) för moderkortet är byggda för vissa hastigheter och för vissa minnen om man använder annat kan det fungera men inte lika bra som de kunnat fungera eller så funkar det inte alls. när datorn kraschar får du någon blå skärm med felmedelande elller hänger sig bara datorn så du stänger av den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...