Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två frågor om PS3


noobydoby

Rekommendera Poster

jag har ett PS3 60gb allt fungerar perfekt alla spel flyter på online utan lagg eller nåt sånt men om man ska spela call of duty 4  multiplayer online blir det problem det är väldgt svårt att komma in i spel lobbyn för att kunna spela för att komma in måste jag ofta trycka på OS buttom och klicka på logga in på play station network flera gånger innan jag kan spela när jag väll börjat spela kan jag spela i flera timmar utan problem ( ja det har hänt att tiden rinner iväg) jag undrar om det är någon mer som har problem med det här sitter på trådlöst men har testat med sladd vilket inte hjälper.

problem numer två

jag skulle vilja kunna se film från interne med mitt play station som från tex svt play prima så jag kan utnyttja både den nya platt TVn och Play stationet. nu kommer problemt alla programen skickas i två format på webb sidan i flashplayer och som en media player fil .avi grejen är bara det att Play station har ett eget OS vilket gör att .avi inte fungerer då det är ett windows program och flas inte fungerar då det inte finns för play stationets OS så är det någon som känner till ett program som fungerar precis som media player eller falsh player och som desutom går att instalera på PS3

tacksam för svar och vet att detta är en datortidning men jag litar på att någon av er vet något som inte jag vet och kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ditt första problem kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.


Angående ditt andra problem:

Jag har själv en PS3:a och funderade över samma saker som du i början. Jag ville kunna spela upp filmfiler på min (då) nya platt-tv från mitt PS3. Problemet var (är ?) att PS3:an inte stödjer alla vanliga film-format.

Det finns olika lösningar på detta som jag hittade när jag själv sökte svar på detta.
En lösning är att man kör en slags server-programvara på datorn som avkodar filmerna och sedan skickar dem till PS3:an. Själv lyckades jag dock aldrig få detta att fungera.

Sedan kan man ju installera ett 2:a operativsystem på PS3:an.
Lägger du t.ex. in ett Linux operativsystem så kan du starta din PS3:a med Linux och köra alla program och filer som går att köra i Linux.

Det går även att installera Windows, men som jag förstod det så kommer det att gå segt eftersom PS3:an inte har så mycket RAM-minne.

Något program som spelar upp flash/avi- filer och som går att installera på PS3:ans OP känner jag inte till, men det är inte omöjligt at det finns.

Hoppas att någon annan kan ge dig ett bättre svar...

Får du inga svar så finns det en grupp för PS3 här på forumet. Gå med i den och ställ din fråga där så kanske du får svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret ska kolla om jag hittar det men igentligen vill jag slippa att ha igång min dator då huvudanledningen till att jag vill kunna kolla via PS3 är att ljudet inte fungerar på datorn och är rädd att problemet kvarstår om jag använder datorn som en server då är det lättare att bara köpa en lång kabel från datorn till TVn men tack en då ska leta upp gruppen för PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...