Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reparera Windows Vista, återfå ljud


fubolu

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att reparera Windows Vista utan att formatera om allt. Jag har Vista Home och har bara en återställningsskiva från tillverkaren. Vad jag förstår så raderar den allt, även egenskapat på datorn.

Problemet är att ljudet försvunnit efter att min son av misstag har avinstallerat program och drivrutiner till ett ljudkort/enhet. För att åtgärda det körde vi systemåterställning men det räckte inte. Vi  installerade om programvaran till ljudkortet och då kom högtalar-ikonen tillbaka i systemfältet och den gröna mätaren indikerar att ljud spelas upp men inget hörs. Högtalarna fungerar.

När datorn startas visas en vy över in- och utgångar och något felmeddelande om att det är något fel i gränssnittet.

Finns det något man kan göra utan att installera om allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen har jag inte Vista men det har hänt att ljudet försvunnit på annat sätt. Öppna volymkontrollen och kolla så att "spaken" för Wave inte är i botten som på detta ex.

Image2.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack,
I detta fall var det trots allt ett fysiskt problem, måste vara något glapp. Högtalarna fungerade i en annan dator och ett annat högtalarpar fungerade utmärkt i den "felande" datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...