Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony KDL-40L4000 vs. Samsung LE40656


Frunten

Rekommendera Poster

Hallå, som rubriken lyder vilken av Sony KDL-40L4000 eller Samsung LE40A656 är bäst?
Sony:n har 8ms, FullHD, 33 000:1 dynamisk kontrast, 50hz.
Medan Samsungen har 4ms, FullHD, 50 000:1 dynamisk kontrast, 100hz. Sonyn är 1500kr billigare. Jag är rädd för märkbar dålig respons då jag spelar/kollar på film medan jag kollar på Sony:n.
MVH Frunten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Frunten ,  nu när du ändå ska lägga ut tusenlappar på en TV ,   så tycker jag du kan satsa 1500 kr extra ,  som förhoppningsvis ger dig det lilla extra    och gör dig nöjd .

Och Sonyn verkar OK men kanske du känner dig mer nöjd i långa loppet med Samsungen .

Lite recensioner om Samsungen  :   http://www.testvinnare.se/?productId=137325

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min KDL-L4000 sen Januari, och det är en trevlig tv. Pixelmappningen funkar perfekt och det går att justera bilden så 1080-filmer och 720-serier blir grymt fina att kolla på.

Har testat att kolla på hockey både på analog sändning och i HD och det funkar bra, man ser pucken och sånt, så den har inga större problem att hänga med. Jag har sett betydligt sämre paneler på andra ställen.

Den är dessutom mer slimmad än vad produktbilder på tex komplett.se visar. Ramen är tunnare i verkligheten! Den kostar väl bara 7000:- nu så det får anses som en väldigt bra budget-LCD.

Samsungen ser bättre ut på pappret och jag hade utan tvekan lagt till 1500:- spänn mer i dagsläget för att få en nyare panel. Sonyn va ju nästan gammal när jag köpte den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min KDL-L4000 sen Januari, och det är en trevlig tv. Pixelmappningen funkar perfekt och det går att justera bilden så 1080-filmer och 720-serier blir grymt fina att kolla på.

Har testat att kolla på hockey både på analog sändning och i HD och det funkar bra, man ser pucken och sånt, så den har inga större problem att hänga med. Jag har sett betydligt sämre paneler på andra ställen.

Den är dessutom mer slimmad än vad produktbilder på tex komplett.se visar. Ramen är tunnare i verkligheten! Den kostar väl bara 7000:- nu så det får anses som en väldigt bra budget-LCD.

Samsungen ser bättre ut på pappret och jag hade utan tvekan lagt till 1500:- spänn mer i dagsläget för att få en nyare panel. Sonyn va ju nästan gammal när jag köpte den...

Men jag har hört att Sony:n har inputlag på 0-10 ms vilket spelar mest roll när man spelar. Stämmer detta? För jag vill ha en snabb tv för spel och film via dator. Stort flin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...