Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag trodde Zonealarm var gratis...


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!
Laddade precis ner zonealarm och installerade det, men blev helt paff när programmet sa att det skulle upphöra inom 15 dagarByråkrat! Självklart kunde man köpa fullverisionen men det är jag inte beredd att göra. Jag hade zonealarm på en annan dator och det har fungerat helt felfritt, gratis.
Finns det någonting jag kan göra eller är det bara att börja leta efter nåt annan brandvägg?Gråter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med alla problem och icke problem så låter det inte ens värt att ha zonealarm. rekommenderar PC Tools Firewall Plus (oxå gratis)Rock-apa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns olika versioner av Zone Alarm.En gratisversion med de nödvändigaste funktionerna och en betalversion med fler  inställningmöjligheter.Förmodligen har du helt enkelt valt fel version,
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite irriterande att installera det, du måste aktivit välja tre gånger att du vill ha gratisversionen under installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är ju att först läsa vad man klickar på innan man börjar klaga på att man faktiskt får det man väljer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senioranders

Jag skulle lägga in ett nytt Zone Alarm på en ny dator. Då helt plötsligt skulle jag till en annan plats för att hämta en fil som behövdes. När jag  väl kom dit, ja då fanns inte den filen alls. Hos MS. Ridå.
Har haft ZA i många år utan några problem alls. Nu fick jag inte installera utan denna fil.
Skall testa ovan nämnda PC Tools, om jag nu hittar adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonatan13

Tack för svaren!
Ska ta en extra titt på den där PC Tools Firewall, den verkar va bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...