Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dumpar fysiskt minne


peran1

Rekommendera Poster


Hej!

 

Under ett antal gånger så har jag fått upp att datorn dumpar fysiskt minne, vad innebär detta och hur gör jag för att inte få upp det i fortsättningen

 

Med vänliga hälsningar

 

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ,  har du gjort något speciellt ( installerat drivrutiner , program )  innan detta började  ?

Har du XP , Vista  eller annat  ,   återkom gärna med mer information ,    MVH  Kent

och får du upp någon annan info när detta inträffar  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:
Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)
Långt ner rad med mest siffror (STOP...)
Under det ibland ett filnamn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det står att ett alvarligt fel har uppstått, och om det är första gången man får detta felmeddelande kan man starta om datorn. Jag minns inte allt som stod där, det stod en massa saker, siffror, koder osv. Och sen räknade den nedåt, och startade så småningom om igen, ifall man lät processen gå vidare. Detta kan hända rätt så ofta, oberoende om jag installerat något eller ej.

För ca en månad sedan formaterade jag om datorn, och om installerade allt igen den fungerade bättre sedan, men nu börjar detta felmeddelande komma tillbaka allt oftare. Jag har ett program som heter Backontrack som är en sort hjälp om datorn krånglar eller kraschar, ett program som återställer datorn till tidigare datum när datorn fungerade bättre. Kan detta program orsaka något problem eller någon störning? Jag kör med XP
 

/Per
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel på hårddisken skulle kunna ge det beteendet att det allt oftare blir blåskärmar. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.
Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej det kan vara ramminet som spökar för dig. är det 1 eller fler minen i den ? testa leta reda på nåt pogram  som testar det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...