Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WINDOWS 7


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

Hel Och Ren
Hej!

Jag postade en lika dan sådan här länk för en 1Vecka sedan kanske det var?

Men det verkade som OM det VAR NÅGON som inte gillade detta och tog bort denna eller? 

Hur en det var eller är så tycker JAG iaf att man ska tala OM för Åtninstånde denna som har startat tråden att den är bort tagen eller flyttad!

Jag tror att det är flera med mig som tycker att det börjar bli dags för ett/en  ÄMNE som heter helt enkelt : WINDOWS 7 ! Om man kollar runt Bla dom mesta och Bla dom bästa (Jag nämner inga namn på dessa forum) forumen så hänger ju dom med i tiden! OCH det vill vi här med göra eller?

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet Windows är för problem med alla Windows-versioner, det finns nog inget större behov av att dela upp det forumet i flera med varsin Windows-version. Har det hittills klarat av att ta hand om Windows 98, ME, 2000, XP och Vista så klarar det nog av Windows 7 också.

Eftersom detta inte är ett support-inlägg (forumet Windows ligger i kategorin Support) utan mer handlar om funktioner i forumet så hör det mer hemma i forumet Support och felanmälan för Smart men eftersom du tydligen har svårt att hitta dina tidigare inlägg så låter jag det ligga kvar här ett tag.

Det här är en lista över alla inlägg du har gjort.
http://pcforallasmart.idg.se/forum/searchresult.jsp?fsearch.action=search&userids=4156141
Den listan har jag fått fram genom att klicka på ditt alias ovanför hunden och välja att se din profil. På profilsidan har jag sedan valt "Läs foruminlägg". Där kan man se att du för två dagar sedan skrev ett inlägg om Windows 7 och inte heller det verkar vara en support-tråd så det verkar bra att det ligger i forumet för IT-nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Forumet Windows är för problem med alla Windows-versioner, det finns nog inget större behov av att dela upp det forumet i flera med varsin Windows-version. Har det hittills klarat av att ta hand om Windows 98, ME, 2000, XP och Vista så klarar det nog av Windows 7 också.

Eftersom detta inte är ett support-inlägg (forumet Windows ligger i kategorin Support) utan mer handlar om funktioner i forumet så hör det mer hemma i forumet Support och felanmälan för Smart men eftersom du tydligen har svårt att hitta dina tidigare inlägg så låter jag det ligga kvar här ett tag.
.



Hej Igen!

Då vi verkar ha olika uppfattningar OM hur ett forum ska vara uppbyggt för att vara "så lätt läst,och dessutom hitta svar

" till olika OS så tycker JAG att detta är som det SKA se ut: http://www.alltomxp.se/

Där har dom:
1. för Xp,
2. för VISTA,
3. för WINDOXS 7 mm!

Lika med mycket lättare både att lägga in + Lättare att leta svar mm!

Men nu när jag skrivit detta så tar väl du eller någon annan MODERATOR bort detta förstår jag?


Jag är rättså övertygad att även du håller med om detta? När man ändå håller på att försöka få ett forum bättre,så tycker ju jag att man då också ska ta emot förslag av dessa som använder dessa forum!!

Och till sist så var ditt svar INTE till någon hjälp även om jag gjorde som du sa!

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag håller med Helren, det borde mer än väl finnas utrymmet för att inrätta en kategori i forumet som enbart handlar om Windows 7.
När detta operativsystem blir lanserat fullt ut kommer många att ha frågor och synpunkter på det. Väldigt många.
Att alla Windows operativsystem klumpats ihop i en kategori innan måste ju inte nödvändigtvis innebära att man fortsätter så. Lite förnyelse behövs på forumet.

Sedan, Helren, får du nog ha lite överseende med vissa av moderatorerna. Att flytta inlägg till den kategori som de anser passar bäst är ju deras sätt att visa att de är de som bestämmer över inläggen i forumet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påminna mig att jag har tagit bort ett endaste inlägg i PC för Alla, men flyttat många trådar har jag gjort och även fått redigera en del inlägg för att de brutit mot reglera. Naturligtvis så flyttar jag inte inlägg bara för att visa att jag bestämmer utan för att det ska gå för andra att hitta informationen son finns i tråden.

Ingen av oss tre moderatorer i Smart-forumet kan skapa nya forum utan det måste någon ansvarig på PC för Alla göra. Om man vill att någon på PC för Alla ska läsa en tråd som handlar om att man vill ha ett nytt forum så hjälper det inte att posta det i Windows-forumet för då kommer den inte att bli läst av någon på PC för Alla, utan det är mycket sannolikare att någon på PC för Alla läser tråden om den ligger i Support och felanmälan för Smart så därför flyttar jag den här tråden till det forumet.

Om man jämför Smart med Allt om XPs forum så har de senare betydligt fler inlägg per dag än Smart vilket gör det nödvändigare att ha fler forum för att det inte ska bli oöverskådligt. Även IDGs Eforum har separata forum för XP, Vista, Win 7. Eforum har senaste månaden haft i snitt 200 inlägg om dagen, betydligt mycket mer än Smart, som kanske har en tiondel av den mängden. I Eforum så finns det 153 inlägg i forumet Windows 7, i Allt om XP 486 trådar i forumet för Windows 7. Hur många inlägg i Smart tror du handlar om Windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Hej Igen!

Nu är man ju lite som ett barn på nytt när man har ett nytt OS installerat!

Det är bara det att nu har jag suttit och knappat runt och fått detta att snacka om allt man gör,det är bara det att jag ej kommer ihåg var jag var när jag ändrade detta?

Är det någon som vet eller har ett förslag?

Vill helst INTE göra systemåterställning utan skulle ju då vilja veta vad jag har gjort dessa inställningar?

*Ler*

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen!

Det är bara det att nu har jag suttit och knappat runt och fått detta att snacka om allt man gör,det är bara det att jag ej kommer ihåg var jag var när jag ändrade detta?

Är det någon som vet eller har ett förslag?

Vill helst INTE göra systemåterställning utan skulle ju då vilja veta vad jag har gjort dessa inställningar?


Du får förlåta mig men jag förstår inte vad du menar. Vad syftar "detta" på i satsen "när jag ändrade detta"?
Vilka inställningar menar du?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Tidningar, vare sig det är tidningar på nätet eller i pappersversion, är till mycket stor del beroende av reklamintäkter. Dessa intäkter kommer självfallet att öka ju fler läsare en tidning kan påvisa att den har.
Det gäller därför att försöka ta andelar från andra tidningar. I just detta fallet gör man det genom att ha tex ett aktivt forum.

Resonemanget om att Allt om XP:s och IDG:s Eforum har fler inlägg än SMART håller därför inte. Det är ju dessa inlägg eller en stor del av dem vi vill ha hit. Vi kan inte stillatigande luta oss tillbaka och säga att det är bra som det är. Forumet i denna tidning är inte ett självändamål utan ett sätt att med kraft visa att PC För Alla finns och är den största datortidningen i Sverige samt att den tänker bibehålla positionerna.

Möjligheterna öppnas om man vågar söka nya vägar. Ett exempel där är ju Windows 7. Detta operativsystem kommer att debatteras och formligen explodera av frågor och svar, kritik, positiv och negativ och massor av synpunkter. Dessutom kommer vi att få hit många duktiga människor som kan hjälpa till.

Tankesättet att vi har haft en kategori för Windows operativsystem sen Windows 98 och det har gått bra är ju tokig. Tiden har ju faktiskt flyttats fram en del.

Min uppmaning och önskan till PC För Allas redaktionella ledning är att se över och modernisera Forumet för att kunna kapa till sig marknadsandelar.

Förstår konkurrenssituationen inom IDG-koncernen, men vi slåss väl alla på lika villkor?

Mvh /Ventur.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Hej Igen!

Det är bara det att nu har jag suttit och knappat runt och fått detta att snacka om allt man gör,det är bara det att jag ej kommer ihåg var jag var när jag ändrade detta?

Är det någon som vet eller har ett förslag?

Vill helst INTE göra systemåterställning utan skulle ju då vilja veta vad jag har gjort dessa inställningar?


Du får förlåta mig men jag förstår inte vad du menar. Vad syftar "detta" på i satsen "när jag ändrade detta"?
Vilka inställningar menar du?


Hej Igen!

Tänk så mycket lättare det skulle vara NU om det fanns en ENKOM TRÅD till exvis WINDOWS 7 så dom som kan denna också skulle kunna vara med och svara!

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan en del om Windows 7 eftersom jag har installerat det. Men jag tror ingen kan svara på en sådan här fråga:

"Det är bara det att nu har jag suttit och knappat runt och fått detta att snacka om allt man gör,det är bara det att jag ej kommer ihåg var jag var när jag ändrade detta?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Jag kan en del om Windows 7 eftersom jag har installerat det.


Hej Igen Cecilia!

Jo jag kanske utryckte mig fel,och det kanske du också borde ha förstått?

Sen så bara för man har Installerat ett Opertiv system så innebär ju inte det at man kan mycket OM detta!

Allra helst när det är så nytt som Windows 7 är!

Och att jag ställde frågan beror MEST på att få höra OM det FANNS någon som kunde svara på denna fråga! Och inte börjar ställa en massa frågor!

Men somsagt det kommer att ordna sig med tiden ändå!

Och förresten KAN DU ALLA OPERATIV SYSTEM som du installerar? Isådanfall ÄR du en utav ett väldigt fåtal pers som kan detta!!

Som ett ex var när Xp kom ut,då körde jag med ME på en disk och Win 98 på en annan disk!

Och kunde då mest av dessa var nog ME´N Så då installerade jag Xp`n på disken,Och kunde INTE ETT SKIT om Xp`n men det tog inte så lång tid innan man visste vad denna gick för! Och man kunde ta sig fram rättså skapigt!

Så för mig verkar det VÄLDIGT konstigt OM man kan ett opertiv system bara för att man har installerat ett!

Jaja! Slut ang detta nu! Detta med ljudet kommer jag att lösa med tiden så det är lungt! Men fick bara för mig att man kunde ställa frågor här,ÄVEN OM dom var konstigt formulerade!

GLAD PÅSK TILL ER ALLA!!

Mvh
Helren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad Påsk, Helren!

Jag skrev att jag kan en del om Windows 7, inte att jag var expert på det. Det är första gången i den här tråden som du nämner ordet "ljud", så du har problem med ljudet då det var ju tråkigt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Tack!

Har idag skickat mina förslag på förändringar till den adress vi bestämde. Mycket trevligt att få vara med i gruppen.

Mvh /V.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Glad Påsk, Helren!
", så du har problem med ljudet då det var ju tråkigt.


Hej Igen!

Citat från tidigare Inlägg:
och fått detta att snacka om allt man gör,det är bara det att jag ej kommer ihåg var jag var när jag ändrade detta?
SLUT CITAT!

OM man ej förstår att det är ljud det är frågan om så.......!!

Antingen kan man ju fråga OM MAN EJ förstår frågan eller? Det brukar dom flesta göra!

Ja då kan man ju börja fundera vad DENNA som påstår sig kunna enheldel Bara för att denna har lykats installera WINDOWS 7 kan?

Och jag kan ju nu TALA OM att det fungerar FELFRITT! Så du behöver ej bry dig mer OM denna tråd!

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte? vill du att det ska finnas en egen meny för windows 7 för det finns ju redan en för alla windows och alla windows är ju rätt lika varandra? Jag menar jag har ju testat win 7, xp, 98 och vista det är ju inte mycket skillnad?
Varför göra det mer klyddigt än det redan är?
Dessutom så slipper man leta runt i alla olika windows vista xp osv. det är ju mycket lättare för dom som hjälper till mycket och bryr sig då som Cecilia att hjälpa folk med tex windows fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra att ljudet nu fungerar, Helren! Stort flin

Kan du beskriva hur du löste det så att det kan vara till nytta för någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Vindarnas son

Off topic (egentligen) och således helt okej att plocka bort men jag måste bara tacka för underhållningen. Det var den roligaste tråd jag läst på länge. Tänk att kommunikation kan vara så svårt, och så roligt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...