Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara websida som bild


Lili

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar om någon vet ett bra gratisprogram att spara websidor med? Jag vill kunna spara en sida, på hårddisken, som den är. Jag hade tidigare ett program som hette Net Snippets som fungerade precis som jag ville. Men nu fungerar inte det programmet längre och det finns inte heller kvar.

Jag har provat med FireShot med det fungerar inte. Programmet säger att det saknar en ini-fil. Det installeras ingen ini-fil när man installerar programmet? Sedan så har jag provat E-snips men det låser min dator och fungerar inte heller.

Jag använder Internet Explorer och Windows Vista.

Tacksam för svar

Mvh Lili
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



Jag kollade Skärmklippverktyget men det är inte vad jag söker. Jag vill kunna ta en bild på hela sidan, uppifrån och ner. Även det som inte syns på dataskärmen. Annars kan jag lika gärna ta en vanlig skärmdump och spara. I Net Snippets så sparades hela sidan och man kunde scrolla upp och ner som man ville. Men tack för ditt svar ändå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta kan hjälpa dig.Kan vara värt ett försök.
Gå upp i Arkivmenyn i Internet Explorer och välj Spara som. Där väljer du sedan att spara sidan som webarkiv, en fil (*.mht) i rutan för filformat.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lili!

Du kan ju kolla Snagit är inte gratis, men det kan t en bild på en hur lång webbsida som helst och har många andra bra funktioner, vad gäller urklipp mm.

http://www.techsmith.com/


Hej, jag installerade  Snagit igår och får ha den i en månad som prov. Det är precis det som jag vill ha. Men lite dyrt, kostar 49.90 USD. Jag behöver inte ett sådant avancerat program men det är just ett sådant jag söker.

Tack alla för era svar.

Lili
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...