Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mappar under C:Documents and Settings


BoG

Rekommendera Poster

Har Win XP Pro och tänkte städa bort det som inte påverkar systemet. Under mappen C:\Documents and Settings, förutom mappen med mitt namn, finns följande : All users 950 Mb, Default Users 5,9Mb, Lokal service 4,8Mb och Administratör 2,9Mb. Ovanstående mappar har bara "blivit till" och jag vet inte vilken funktion dom fyller. Jag är den enda som använder datorn.
Är det någon av dessa som jag kan ta bort och som inte påverkar systemet. 
Tacksam för tips och förslag Ler
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju många undermappar till "all users". jag tycker du ska leta upp den mappen som är störst, låt oss säga att den mappen tillhör nero och du tagit bort det programmet så kan du ju även ta bort den mappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som förtydligande, du kan inte ta bort någon av mapparna du nämner utan att få problem.

All users innehåller filer och inställningar, t ex stora delar av program-menyn, för sådant som är installerat och ska kunna användas av alla som har ett konto på datorn. Gör alltså att det blir mindre i mapparna under ditt namn.
Default user är mallen som används när man skapar ett nytt konto.
Local Service är ett konto som används av vissa bakgrundsfunktioner i Windows.
Administrator är ett konto som bara syns när du startar Windows i felsäkert läge, ett sorts reservkonto att ta till om något händer med ditt vanliga konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag på kom att ibland när man installerar ett program får man upp en fråga om man vill att det ska installeras för bara det här kontot (eller nåt sånt) då kan man ju svara ja på den frågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...