Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildproblem


Patrikb

Rekommendera Poster

Hej!

Har problemet med bilden till datorn, skärmen visar inget och är dvs helt svart.
Jag har bytt grafikkort och testat tre olika skärmar(en tv) och den sista lösningen har varit att byta ut både moderkort och nätaggregat. Någon som har en annan om vad felet kan vara? För det har inte jag...

Mvh Patrik

Edit: Jag har även testat att köra utan vissa av mina minnesstickor, finner inget problem med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det andra nätaggregatet är minst lika kraftfullt som det normala och då särskilt på 12V?

Händer något över huvud taget när du startar datorn?

Plocka bort sådant som är onödigt, t ex hårddisk, CD/DVD-enheter, instickskort (t o m grafikkortet går att ta bort) och se om det går bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förra nätaggregatet var på 300watt och det nya är på 550, jag har testat att plocka bort det onödiga komponenter men får fortfarande ingen bild.

Datorn startar upp, processor och grafikkortsfläktarna går igång och jag hör hur hårddisken snurrar. Kan problemet vara att processorn är död?
Felet kom efter att jag stängt av datorn medan jag hade min tv ikopplad till datorn, när jag sedan skulle byta min vanliga skärm (en tft) fick jag ingen bild. Har även testat med en crt.

Inga förslag är dåliga förslag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet kom efter att jag stängt av datorn medan jag hade min tv ikopplad till datorn, när jag sedan skulle byta min vanliga skärm (en tft) fick jag ingen bild.
Manska alltid ha datorn (och teven) avstängd när man kopplar i/ur bildskärmar och teve.
Hur går det om du ansluter teven igen?
Har du bildskärmen och teven ansluten till samma kontakt eller till olika kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tv det verker du har nvidia grafik kort och du har valt tv som standard display försök koppla båda tv och skärm om display kommer på någon utav dom tror det blir tv. byt standard display till skärm vida nview meny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...