Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

16:9 i Youtube


Alexa

Rekommendera Poster

Nu finns en bra möjlighet i Youtube som gör att filmerna kan visas i 16:9
Jag har en del filmer som är inspelade i 16:9 och använder Windows Movie Maker på Windows Vista. Väljer jag spara som Widescreen-format så blir det kanter på höger och vänster sida och och filmen blir avlång då jag lägger ut den på Youtube.

Väljer jag standard blir det kanter på både höger och vänster sida samt uppe och nere då jag lägger ut den på Youtube.

Är det någon som vet något sätt att man får 16:9 på sina filmer även på Youtube?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://en.wikipedia.org/wiki/Youtube

>
Standard video is Flash Video 320x240 pixels using the H.263 video codec. In March 2008, YouTube launched a feature which allows some of its videos to be viewed in 'High Quality' format. The high quality videos are available in two versions, both of which have a maximum picture size of 480 x 360 pixels. By selecting the "watch in high quality" option or adding &fmt=6 to the web address of a video, it is also played using the H.263 codec with mono sound, and by adding &fmt=18, it is played using the H.264/MPEG-4 AVC codec with AAC audio incorporating two audio channels allowing for stereo sound.[49] YouTube decides which videos are capable of this improved quality based on the standard of the original upload.

When asked why YouTube did not choose HD format, the site answered: "Our general philosophy is to make sure that as many people as possible can access YouTube and that videos start quickly and play smoothly. That's one reason why you don't see us racing to call this "Super Duper YouTube HD," because most people don't want to wait a long time for videos to play."

Widescreen and HD video

In late November 2008, YouTube changed the aspect ratio of its video player from 4:3 to 16:9. This is applied to all videos, so the 4:3 videos are screened in a pillarbox format.

It was also announced in November 2008 that YouTube now offers some of its videos in true HD format, with a resolution of 1280 X 720 pixels. Videos uploaded with 720 pixel resolution can be viewed in this format by adding &fmt=22 to the web address.


Ha så kul, och snälla, för mänsklighetens bästa, byt visningsbild.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon molle98, men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skriva svenska. Har sett på tidigare inlägg att jag är inte ensam om att aldrig fått lära mig "utrikiska".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon molle98, men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skriva svenska. Har sett på tidigare inlägg att jag är inte ensam om att aldrig fått lära mig "utrikiska".


Jag tycker, ärligt talat, att det är dags att du lär dig det i så fall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skriva svenska."
Nu var det ju så att Ull1s
inte skrev på engelska utan citerade från Wikipedia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det har med storleken att göra, men varför blir mina widescreen video inte widescreen på Youtube som jag gör i Windows Movie Maker. I alla andra program visas den i den korrekta formatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skriva svenska."
Nu var det ju så att Ull1s
inte skrev på engelska utan citerade från Wikipedia.

Hej! Om det nu inte skrevs på engelska var är det då för språk?
Håller med Attas,vi som missade dom lektionerna i skolan ska också kunna bli upplysta om vissa saker ändå här i livet.Sammhället vill att invandrare ska lära sig svenska när dom kommer hit (det är bra)men vi ska väll inte behöva lära oss deras språk för att dom ska trivas? Eller är vi andraklassen mäniskor vi som inte kan ENGELSKA ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det har med storleken att göra, men varför blir mina widescreen video inte widescreen på Youtube som jag gör i Windows Movie Maker. I alla andra program visas den i den korrekta formatet.


Har du testat att lägga till "&fmt=22" i slutet av adressen när du spelar videon?


Naskoviten

Ja, det är ni.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...