Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

färgen på filtexter ändrad


kikappo

Rekommendera Poster

alltså har fått blå text på vissa filer tror att jag varit med om det förut o fått hjälp här men det är ett tag sen så jag hoppas på nån med bättre minne har för mig att det var nån inställning kör xp home thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blå text används på mappar/filer som är komprimerade. Vad är det för filer som har blå text?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows har en automatisk funktion som komprimerar filer som inte använts på ett tag. Detta för att spara in på diskutrymme.

Jag tror att man kan stänga av denna funktionen genom att högerklicka på hårddisken i utforskaren och välja egenskaper. På fliken 'Allmänt' finns en kryssruta som heter "Komprimera enheten för att spara diskutrymme".

Själv har jag den avbockad, men vet att jag haft denna funktion aktiverad tidigare.

Men som Cecilia sa - Varför vill du inte att de ska komprimeras?
Du öppnar filerna och mapparna precis likadant som om de är okomprimerade, och om du bränner ut filerna/mapparna så kommer de att fungera ändå.

Det finns egentligen bara fördelar med komprimeringen eftersom det sparar diskutrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, någon automatisk funktion har jag inte sett till, men det finns en möjlighet att komprimera gamla filer när man kör diskrensning. Om man bockar i komprimering på egenskaperna för hårddisken så kommer alla filer på hårddisken att komprimeras och då kan datorn bli lite långsam. Men avinstallationsmappar som $MSI31Uninstall_KB893803v2$ komprimeras automatiskt eftersom det är sällsynt att de behöver öppnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla goda o snabba tips o svar jag behåller dom som blåa tyckte dom bara hadde blivit så många lite här o där nu har jag en del förklaringar så jag nöjer mej med det föresten så lite färg i tillvaron förhöjer bara mörkret o gråheten i höstmörkret
  Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...