Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken skärm är bäst?


FluH

Rekommendera Poster

Jag tänker köpa en ny bildskärm (LCD), en bred sådan. Valet står mellan en på 20" och en på 22". Men så tittar jag efter vilken upplösning de har. Båda skärmarna har 1680 x 1050. Innebär inte det att skärmen på 20" har en skarpare bild? I dag har jag en 19" bildskärm på 1280 x 1024. Det får inte bli för smått på skärmen därför att det klarar inte mina gamla ögon av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får inte bli för smått på skärmen därför att det klarar inte mina gamla ögon av.

Då ska du ju absolut satsa på den större skärmen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får inte bli för smått på skärmen därför att det klarar inte mina gamla ögon av.

Då ska du ju absolut satsa på den större skärmen.


Helt klart, till och med för mig som inte bär glasögon betyder 1680x1050 på 20" en aning för smått men på 22" blir det perfekt! Vi har båda storlekarna hemma så det är lätt att jämföra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 16:10 skärm på 20' är lika hög som en 5:4 skärm på 17'.
En 16:10 skärm på 22' är lika hög som en 5:4 skärm på 19'.

Med andra ord kommer ett inköp av en 22' innebära att du får samma bild (självklart bättre eftersom det är en ny fräsch skärm) fast bredare. :)

Jag tycker tipset om Samsung skärmen ovan vore ett mycket bra val. Jag är inne på min 3:e Samsung skärm och har varit lika nöjd med alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...