Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dreamweaver


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har skapat ett formulär i Dreamweaver där jag validerat fälten med att lägga ett beteende på skickaknappen. Då kommer det upp ett felmeddelande när besökaren ej fyllt i korrekt. Detta meddelande är på engelska. Var ändrar jag detta till svenska? Jag har inte använt Spry-validering.

Dessutom undrar jag hur jag kan validera att besökaren har besvarat ett antal frågor genom att för varje fråga trycka på en av flera "radiobuttons"?

Nilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den text som kommer upp ligger (troligtvis) i den JavaScript-kod som kontrollerar o validerar ditt formulär.

Jag förmodar att du har använt det grafiska gränssnittet i Dreamweaver när du skapat ditt formulär.
Om du väljer Kod-läget, kopierar koden för ditt formulär och JavaScript-koden och klistrar in den här så kan jag hjälpa dig att hitta vad du ska ändra.


När det gäller radio-knappar så får man kontrollera vilket värde radioknapparna har. En radionkapp som är markerad/ifylld har värdet "true" eller 1, medan en radioknapp som inte är ifylld har värdet "false" eller 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...