Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skicka "rar" fil


Levnadskonstnär

Rekommendera Poster

Levnadskonstnär

Försöker skicka en 30Mb fil i flera mindre s.k. rar filer då jag inte kan skicka mer än 10 Mb åt gången. Får till svar att den inte kan skicka filen för att det är för många zipade filer.
Den kan inte virus kolla innehållet. Jag blir så jäkla arg. Filerna innehåller inget  speciellt, texturer till Flightsim och en antal gauges.

Det är väl Hotmail men jag chansar på att ni hittar något.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men skickar du flera mail med en av rar-filerna i varje mail?

Att skicka många mindre filer, som tillsammans tar mycket plats, i samma mail fungerar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär
men skickar du flera mail med en av rar-filerna i varje mail?

Att skicka många mindre filer, som tillsammans tar mycket plats, i samma mail fungerar inte...


Hej Mikael63, Jag har delat upp mapparna i flera mindre enheter som jag sedan komprimerar och skickar en i taget. Har varit med om detta förr och det gör mig så förbannad. Försökte skicka via Outlook express som svarar med att den inte skickar något eftersom jag har  hotmail .  Om hotmails skanner inte kan skanna filerna som i ena fallet bara består av bmp
 filer, ja då är det en ynklig viruskontrollant. Jag kan ju inte stänga av den heller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Så här ser det ut när jag försöker skicka 5 bmp bilder på ett flygplan. Det finns inte en enda zippad fil med i min rara fil. Så det är ett felaktigt påstående att min rar fil innehåller för många zippade filer. Det är ett jäkla kontrollbehov av någon instans.error.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skicka filer via mail känns väldigt stenålder i och med att det finns massor med liknade sidor som denna http://www.snabbdela.se/


JAG tackar för den länken Stort flin
Har tidigare använt box.net och fuskbygg, google m.fl.

Ska testa Snabbdela vid tillfälle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Avira och Mikael63, tack för att ni tog er tid. Tydligen så går det inte att göra något åt detta med strulet att skicka filer med Hotmail. Jag provade genast att skicka hela kalaset via "snabbdata" som verkar vara en bra grej om det funkar. Har ännu inte fått någon länk men jag väntar väl så får jag se. Ni sitter på en hel tips som säkert skulle emotses med glädje av många andra.

God dag !!Pompom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du ska visas en länk direkt då hela filen är uppladdad, fck du inte det så skicka upp rar filen igen. du kan ju även testa skicka upp vilken liten fil som helst bara för att se hur det funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär
du ska visas en länk direkt då hela filen är uppladdad, fck du inte det så skicka upp rar filen igen. du kan ju även testa skicka upp vilken liten fil som helst bara för att se hur det funkar


Tack Avira, det funkade och jag är jätte nöjd. Jag gjorde fel första gången,men nu vet jag hur det går till. Jag trodde att länken skulle komma till mitt E-mail.

Tack och hej
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...