Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver tips på bärbar speldator


CrilleTheDrille

Rekommendera Poster

CrilleTheDrille

Tjena alla :) Jag ska till och köpa en ny bärbar och eftersom jag spelar mycket så vill jag ha en bärbar som räcker bra till det. Känns som jag har kollat runt i evigheter efter en :P Så nu vänder jag mig till er mer datakunniga om tips och råd :)

Mina krav på datorn är:

17" skärm eller större
minst 160gb hårdisk
minst 2gb ram
Bra grafikkort som helst ska klara det mesta
Tygnd är inga problem så länge den håller sig under 8 kg :P
Får max kosta 13000

Jag har hittat en som verkar bra iaf, denna : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=264523

Acern som jag länkade till verkar vara likvärdig med Asus G2S, eller är jag helt ute och cyklar? :P
Här är info om Asus G2S:

Asus G2S är en bärbar dator med bland annat Intel Core 2 Duo processor på 2,4 gigahertz. Skärmen är 17 tum stor och har upplösningen 1440x900 pixlar. Arbetsminnet är 2 gigabyte och hårddisken 200 gigabyte. Grafikkortet är ett Nvidia Geforce 8600MGT. Finns dvd-brännare, fem stycken usb, s-video, hdmi och kortläsare. Måtten är 410(b)x46(h)x315(d) mm och vikten 4,4 kg.

Tacksam för alla tips och råd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta uppfyller dina behov, testa nånstans där du kan konfigurera datorn med ett bättre grafikkort och där du helt kan välja XP eftersom att många lite äldre spel inte kan spelas på vista om jag inte misstar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...