Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara foton på Diino på webben?


kiwi01

Rekommendera Poster

Hej,
min dator har betett sig lite märkligt på sistone så jag känner ett akut behov av att spara mina hundratalsfoton någon annanstans än på hårddisken.
Men nu börjar jag bli lite desperat - har kopierat över foton till CD via det inbyggda programmet (om det ny windows eller min dataleverantör som står för det kommer jag inte ihåg) men det vill sig inte. När jag försöker spela upp dem i tv:n via DVD-spelaren som får jag bara svaret "wrong disc". (Kan nämna att jag gjort detta vid tidigare tillfällen med bra resultat.)
Har sedan försökt kopiera över till DVD via programmet Nero som följde med DVD-brännaren. "wrong disc" återigen.
Begriper inte varför det inte fungerar. Det är inte fel på tv:s DVD-spelare.

Tänkte sedan prova onlinetjänsten www.diino.se där jag skaffade ett konto för någon vecka sedan. Loggade in mig och fick svaret "temporary problem"!!!.  - Hur pålitligt är då detta program - är det någon som vet????

Det finns ju andra onlineprogram - picasa på google och någon på Windows Live -- är det någon som använder sig av dessa?

Jag börjar nu bli smått desperat då ingenting fungerar trots att jag spenderar timmar och åter timmar vid datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är allt för känsliga bilder (om det vore det skulle jag inte lägga ut dem på webben) så kanske du har en kompis med dator & internetanslutning?

Skyffla över dina filer, ex. via ftp, till kompisen. Denne kan i sin tur ha en backup av sina bilder på din dator. Man bör göra stickprov och kolla att bilderna går att öppna korrekt.

Kanske inte den smidigaste lösningen men allt som behövs är några gratis mjukvaror..

Annars så är väl en till disk, intern eller extern, det snabbaste för själva överföringen, men då tillkommer ju inköp & därmed en kostnad....

Sedan så behöver det ju inte vara fel på skivan bara för att du inte ser den på tv,n. Fungerar det om du kollar skivan med datorns dvd-läsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Att du inte ka spela upp bilderna i DVD-spelaren för TV:n är inte så konstigt, det är många som inte klarar formatet då du sparat bilder.
För backup av mina bilder har jag dels en lös hårddisk och som extra backup bränner jag ut dem på DVD. (Som jag inte heller kan titta på i TV:n :-)  ). Då har jag bilderna på två fysiskt olika ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar

hej averell att bilden gick inte spela på ditt dvd player kan vara att din dvd spelare stöder inte jpeg. det beror på hur mycket bilder har du? usb minne är billigt nu för tiden jag köpte min minne 8 gigs för 149 i netto. om du vill göra bildspel med nero är det lättare att göra den. om det är inte mykt känsligt skydrive från windows live är enkel tycker jag och 25 gigs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...