Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AMDs problem med SP3


Nisse_Nisse

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har installerat en version av Win XP Pro med SP3 integrerat på min laptop med AMD Sempron processor. Som de flesta här kanske vet är det ju lite problem med hp-datorer + AMD+SP3. Jag laddade ner uppdateringen från hp hemsida, se länk här, kör installationen i laptopen och en bit in får jag upp et felmeddelande som säger:
Ditt system uppfyller inte minimikraven för den här uppdateringen. Uppdateringen har avbrutits. (9998). Frågan är om jag vågar köra sp3 eller ska jag installera om systemet med sp2 istället? Hur tycker ni jag ska göra? Vill helst ha svar snarast.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Could not open URL

Alexa: Hur ska vi göra då? Det kanske är lika bra att installera om med sp2:an då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behövde inte titta så mycket på länken. Jag kontaktade Microsoft via en online-chat (liten trevlig funktion) och pratade med en liten nisse där.
Detta säger jag framför allt till Alexa och till alla andra som sitter i samma situation!Dans

Jag fick reda på att det är endast om man har Win XP med sp2 och uppgraderar till sp3 som problemen uppstår med HP+AMD. Installerar man däremot Windows med sp3 integrerat (vilket jag gjorde) kommer det tydligen inte att komma några problem i framtiden. Vi får lita på vad nissen på Microsoft berättade. Nu kan man börja använda datorn igen och vara lugn, tack till Cecilia och Joar som ändå tog sig tid och försökte.Stort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...