Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ad-Aware och SuperAntiSpyware.


daum

Rekommendera Poster


Vad är det för skillnad på Ad-Aware och SuperAntiSpyware?
Jag avser här funktioner, tillförlitlighet och förmåga att hitta olika infekterade objekt.
I bägge fallen free-versionerna.
Vilket scannar djupast och söker bäst? Är det kanske så att det är program som söker efter olika sorter av objekt och att man kanske behöver bägge?
Finns det något annat program som är bättre?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att numera så är SUPERAntiSpyware betydligt bättre än Ad-aware när det gäller att hitta och ta bort skadliga filer.
Malwarebytes' Anti-Malware är också ett bra antispionprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Allt dom här programmen gör är ju att hitta skumma cookisar och vill man ha bort dom, finns det andra bra möjligheter. Jag har numera skippat dom och använder ett program som rensar bort dom när datorn stängs av. Alla dom här programmen som Antivirusprogram och skräpcookiesbortagare måste funka med automatik. At sitta och scanna datorn då och då är ett förlegat nöje. Datorn ska användas till det den är till för. Surfa, mail, fixa med foton, göra hemsidor och betala räkningar, ha kontakt med sin bank. Listan kan göras lång, men det tycks som om många använder datorn till ominstallationer av XP eller VIsta och för att söka efter dåliga cookisar, eller scanna med antivirusprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad heter prgrammet du har som rensar när du stänger ner? det önskar jag att du delar med dig utav...Glad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Allt dom här programmen gör är ju att hitta skumma cookisar och vill man ha bort dom, finns det andra bra möjligheter."
Det är ju bra att du inte råkar ut för spionprogram, men alla är inte lika försiktiga vid datorn och då är det bra med ett riktigt antispionprogram som hittar något. Om man betalar för antispionprogrammen så får man realtidsskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast programmet bör ju vara bra också, om det inte upptäcker särskilt mycket så har man inte någon särskild nytta av realtidsskyddet.
Windows Defender har också realtidsskydd, men det gäller nog samma sak med det programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast programmet bör ju vara bra också, om det inte upptäcker särskilt mycket så har man inte någon särskild nytta av realtidsskyddet.
Windows Defender har också realtidsskydd, men det gäller nog samma sak med det programmet.


Du påstår väl inte att Spyware Terminator är ett dåligt program? Har du testat det?

www.spywareterminator.com/community/awards-and-ratings.aspx
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har inte testat det. Det skulle inte säga något eftersom jag inte har datorn nedlusad med svåra infektioner.

Jag kollade på Award-listan och det var bara en av dem jag läste som hade kollat om det överhuvud taget tog bort infektioner och den granskningen var för så länge sedan så det sa ju inte något om hur bra programmet är att ta bort de infektioner som går runt i år. Dessutom så var det en test som inte omfattade särskilt många.

Jag utgår från vad som finns installerat på de datorer som behöver hjälp med att bli av med infektioner och vad som har visat sig fungera som åtgärd för att få bort skadliga program. I år så har MBAM visat bäst resultat mot de vanligaste infektionerna, följt av SUPERAntiSpyware.

Jag hoppas att du inte har installerat den "toolbar" som tydligen kan följa med Spyware Terminator, den är inte helt rumsren:
http://www.siteadvisor.com/sites/spywareterminator.com
http://www.siteadvisor.com/sites/crawler.com/summary/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I år så har MBAM visat bäst resultat mot de vanligaste infektionerna, följt av SUPERAntiSpyware.

Jag hoppas att du inte har installerat den "toolbar" som tydligen kan följa med Spyware Terminator, den är inte helt rumsren

Ditt påstående var att man måste betala för att få realtidsskydd, vilket inte är sant. Jag ville bara påpeka att det finns fullgoda gratis alternativ för de (inkl. mig själv) som föredrar det.
Ta bara Comodo Firewall Pro som exempel. Den piskar de flesta brandväggar som man i vanliga fall måste betala för.

Bara för att just dessa program funkar bäst på din dator så betyder det inte att det funkar lika bra på alla andras burkar. Jag gillar att ge flera olika förslag så folk själva kan bestämma vad som funkar bäst för dem.

Och nej, jag har inte installerat den toolbar som följer med, brukar alltid vara noga med att kolla alla alternativ när jag installerar ett program.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sådana här tråden så gäller det för mig inte vad som fungerar bra i min dator utan program som har visat sig vara mycket bra på att ta bort skadliga program.

"Och nej, jag har inte installerat den toolbar som följer med, brukar alltid vara noga med att kolla alla alternativ när jag installerar ett program."
När det gäller program som jag rekommenderar så blir ett program direkt diskvalificerat om det följer med en skadlig verktyglist eller liknande som måste avbockas, jag kan inte lita på att andra har tillräcklig kunskap och är tillräckligt noggranna för sådant och jag vill inte riskera att mitt råd får någon annans dator och bli infekterad.

Jag använder Comodos brandvägg sedan länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia @ 2008-07-23, 16:30
"När det gäller program som jag rekommenderar så blir ett program direkt diskvalificerat om det följer med en skadlig verktyglist eller liknande som måste avbockas, jag kan inte lita på att andra har tillräcklig kunskap och är tillräckligt noggranna för sådant och jag vill inte riskera att mitt råd får någon annans dator och bli infekterad."

Så du menar att du inte skulle rekommendera Comodo heller?!?

Installerar man gratisprogram så får man räkna med att det kan smyga in en och annan toolbar eller liknande om man inte är uppmärksam.
De måste få in pengar på nåt sätt, ingen vill ju jobba gratis...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man rekommenderar program så kan man inte räkna med att alla ska förstå vad man ska välja/välja bort vid installationen, alltså rekommenderar man bara dom som inte har sponsorprogram. självklart ska programmet vara gratis.
det här kanske kan vara nåt att testa, det är pctools som ligger bakom
http://www.threatfire.com/features/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...