Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows-Linux problem


Pjurta

Rekommendera Poster

Halloj!

behöver hjälp med ett problem jag fick efter en ominstallation av windows då jag redan hade Linux Ubuntu på en annan Hdd.
Det är att jag kan inte välja att starta upp med linux när jag startar datorn och undrar om nån kan hjälpa mig och få det och funka?
Om ni inte förstår min förklaring så bara att skriva så ska jag försöka specifiera mig lite bättre.

Tackar för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux för Alla
Halloj!

behöver hjälp med ett problem jag fick efter en ominstallation av windows då jag redan hade Linux Ubuntu på en annan Hdd.
Det är att jag kan inte välja att starta upp med linux när jag startar datorn


Det där har jag råkat ut för tidigare. Tills jag lärde mig att man, likt ett flödesschema, måste ha operativsystemen installerade i en viss ordning: först Windows, sedan Ubuntu. Windows har alltid haft en förkärlek för att äga scenen, läs datorn, och vill ogärna samexistera med andra operativsystem. Så var det med andra DOS-versioner, OS/2, Novell, Unix, och så än i dag.

Hör av dig om du inte lyckas hitta din Ubuntu-partition, bistår gärna med hjälp!

/Linux för Alla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj!

behöver hjälp med ett problem jag fick efter en ominstallation av windows då jag redan hade Linux Ubuntu på en annan Hdd.
Det är att jag kan inte välja att starta upp med linux när jag startar datorn


Det där har jag råkat ut för tidigare. Tills jag lärde mig att man, likt ett flödesschema, måste ha operativsystemen installerade i en viss ordning: först Windows, sedan Ubuntu. Windows har alltid haft en förkärlek för att äga scenen, läs datorn, och vill ogärna samexistera med andra operativsystem. Så var det med andra DOS-versioner, OS/2, Novell, Unix, och så än i dag.

Hör av dig om du inte lyckas hitta din Ubuntu-partition, bistår gärna med hjälp!

/Linux för Alla


Tack så mycket :) ska testa tipset som HUnd gav om jag inte lyckas med det så återkommer jag :)
Tack
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...