Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kompis säljer stationär.. värt?


LoaT

Rekommendera Poster

Tjenare,
Min polare vill sälja sin dator och den har han haft i en vecka. Ingen aning om vad hans skäl är, men men.

datorn innehåller:
AMD Athlon 64 X2 6400
Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB
650w nätagg
geforce 8800gtx 512mb
500gb hdd
ett moderkort som passar och som har 4 platser för minnen.
Random chassi

Är denna värd 6.500:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte! Intel piskar AMD (i alla fall när det gäller tvåkärniga processorer).

Ta en titt hos Mr PC: www.mrpc.se/prod_view.php?product=255
Denna dator har vassare processor och grafikkort. Visserligen i delar men det är nog inga större problem att få tag på nån som kan knåpa ihop den åt dig, polaren kanske(?) Blink

Mr PC har dessutom fått fina omdömen på Prisjakt.

Här får du exempel på en till dator i samma prisklass men med Core 2 Quad (fyrkärnig processor) och bättre grafikkort:
www.dustinhome.se/pd_5010150828.aspx

Ta en titt på Prisjakt, Pricerunner eller liknande och avgör. Själv hade jag nog inte köpt den datorn men det är så klart upp till dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du den för 5000kr, det är ungefär vad den är värd, kanske går att lura någon på blocket att betala 6000-8000kr, jag skulle iaf inte betala mer än 5000kr för denna maskin även om den kostade dobbelt så mycket ny för en vecka sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Det är snart med datorer som med skoköp. Hittar jag numera ett par bra dojor och för det mesta så blir det ju iallafall på sommaren fritidsskor typ löparskor eller vad dom nu kallas och dom är billiga, sä så där runt 100-250 spänn så brukar jag alltid köpa två par och det verkar som de kommer att bli samma om man hittar en billig laptop med grymma prestanda för runt 4000-5000 så tror jag att det kan vara värt med ett dubbelköp. 4000 är ju inte så mycket pengar idag. Klipper det iväg uppåt 10000 ringer en klocka om att något är fel. Så just nu är det läge, om något år kan dessa priser ha ökat betydligt, beroende på hur konjukturen blir, med jobb och så framöver och vad eventuella börsras i oljekrisens spår orsakar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...