Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CCleaner och Diskrensning?


sjoholm.medlem

Rekommendera Poster

sjoholm.medlem

Hej.

Är det någon som vet om CCleaner eller Windows Diskrensning även raderar mappegenskaper i Vista? Har problem medatt t ex eller bildmapp helt plötsligt blir en musikmapp utan förklaring. Har detta med diskrensning att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne det ska det inte vara
jag har själv marit i din sitvation  när mappara änderade inne hålls biteckning kommer inte i håg hr jag gorde men nåntig gorde jag för det vart bra efter en stund
är det någon annan som kan lösnigenStort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller CCleaner så tror jag inte att den borde radera mappegenskaperna så länge du inte har Windowsmappar Storlek/Placering förbockat (se bild).
Är inte helt säker, men det är vad jag tror...

bild.jpg

Windows Diskrensning använder jag inte så den kan jag inte uttala mig om. Men kör du både den OCH CCleaner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

sjoholm.home!

Detta kan inte bero på CCleaner däremot så vet jag inte hur säker diskrensningen i Vista är, men borde inte uppstå där heller. Du bör nog däremot vara försiktig med städningen av registret med CCleaner Jag använder hellre jv16PowerTools till att städa registret med, som dessväre inte är gratis. CCleaner kan du använda för att städa upp skräp med, men jag tycker den är osäker till registret. Men det bestämmer du ju själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog däremot vara försiktig med städningen av registret med CCleaner. CCleaner kan du använda för att städa upp skräp med, men jag tycker den är osäker till registret.

Personligen använder jag CC till att rensa registret och har aldrig upplevt några som helst problem. Det beror ju så klart på vad man har i datorn...

Dessutom kan du ju välja att göra en backup av registret innan ändringarna görs.

Var det länge sen du körde CC?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...