Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Läs den röda texten noga!"


stigadam

Rekommendera Poster

Fick ett mail med texten:

VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!!

Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix
pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna
det!
Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut.
Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2.

KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT !!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!

Vänliga Hälsningar
Moniqa Sahlgren
TeliaSonera Sverige AB
Nätdisponering / Oder & Leverans
Broadband Services
Stockholm Farsta
Tel: 08-50453133
moniqa.sahlgren@teliasonera
com


Förmodligen bara larv - eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kan du ignorera. I stort sett alla sådana brev är s.k. hoax:es.

Läs mer om brevet du fick på symantects hemsida: http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2003-080107-4555-99&tabid=2

Hoax definieras på följande sätt enligt Wikipedia om du undrar vad det ordet är för något: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hoax

Glömde säga att det där brevet varit i omlopp i 5 år nu och vill fortfarande inte dö ut så till alla som får sådant här skit: Skicka inte vidare! Antivirusprogrammen uppdaterar sig flera gånger om dagen som regel och det går mycket snabbare än att lita på det spridda ordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Så jävla dum är man väl inte att man öppnar ett brev från någon man inte vet, eller känner om man nu har hämtat brevet. Som regel kollar jag alltid med MailWhaser och dom som inte är till mig, tar jag bort redan på servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med den här typen av brev är att det kommer från folk man känner. Därför kan det gå förbi spamfiltret. I det här fallet blev det dock en varning från Outlook om att det kunde vara ett nätfiske-mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...