Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte SKRIVA Telnet i CMD???? (AKUT)!!!!!!!!!!!!!!


Rzzer

Rekommendera Poster

Tja jag kan inte eller kan kan jag men när jag skriver Telnet i cmd så säger den:

Telnet är inte ett internt kommando, extermt kommando, program eller kommandofil.



Tacksam för svar!


MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog beskriva ditt problem lite mer ingåeende.

Kommandotolken (CMD) motsvarar det som i de äldre Windowsversionerna kallades för DOS-promten.Du måste alltså skriva in speciella kommandon enligt ett visst mönster.Telnet är inget sådant kommando.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog beskriva ditt problem lite mer ingåeende.

Kommandotolken (CMD) motsvarar det som i de äldre Windowsversionerna kallades för DOS-promten.Du måste alltså skriva in speciella kommandon enligt ett visst mönster.Telnet är inget sådant kommando.

Jo för de funkade förut?

Detta är vad jag ska göra !

1: Skriv "Telnet" och tryck sedan enter
2: Sen skriver du "open 192.168.1.254" och tryck enter, om jag kommer ihåg det rätt
3: skriv ditt login på den, eller "Administrator" (viktigt med stort A) . Blankt lösen
4: skriv "ids config state=disabled" eller ":ids config state=disabled" och tryck enter.
5: skriv "saveall" sen exit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna en kommandoprompt (tryck på Win+R, skriv cmd och tryck enter t.ex.).

Skriv path och tryck enter. Kontrollera att c:\windows\system32 finns med. Har du installerat windows i någon annan katalog än c:\windows så ska givetvis den sökvägen stå framför \system32 istället. Finns inte sökvägen med i den semikolonseparerade listan så har sökvägen troligen försvunnit i något läge. Då kan du skriva cd \windows\system32 och trycka enter och köra telnet ifrån katalogen där programmet ska finnas.

Kolla också att telnet.exe verkligen ligger i c:\windows\system32 genom att gå till katalogen med cd \windows\system32 och skriv dir tel*.* . Nu ska telenet.exe stå med i listan av filer annars saknas filen i din Windows installation av någon orsak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna en kommandoprompt (tryck på Win+R, skriv cmd och tryck enter t.ex.).

Skriv path och tryck enter. Kontrollera att c:\windows\system32 finns med. Har du installerat windows i någon annan katalog än c:\windows så ska givetvis den sökvägen stå framför \system32 istället. Finns inte sökvägen med i den semikolonseparerade listan så har sökvägen troligen försvunnit i något läge. Då kan du skriva cd \windows\system32 och trycka enter och köra telnet ifrån katalogen där programmet ska finnas.

Kolla också att telnet.exe verkligen ligger i c:\windows\system32 genom att gå till katalogen med cd \windows\system32 och skriv dir tel*.* . Nu ska telenet.exe stå med i listan av filer annars saknas filen i din Windows installation av någon orsak.

Du de där var lite svårt att förstå blush.png

Men den finns där C/windows/system32

Vad ska jag göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då provar vi ett lite annorlunda angreppssätt så kanske det blir enklare att hänga med. Gå till Start -> Kör. Skriv in c:\windows\system32\telenet.exe och tryck enter. Vill du inte skriva så kan du alltid trycka på knappen för att leta upp filen med hjälp av en utforskare istället. Om allt är som det ska så ska telnet komma upp i ett nytt fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...