Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox 3


Anders138

Rekommendera Poster

Efter ha laddat ner Firefox3, så går det ej att göra uppgraderingar, filhämtaren säger, "Den här filhämtningen har blockerats av dina säkerhetsinställningar", Det fungerade bra med den gamla versionen, men nu kan jag ej hämta program i programbanken, eller uppgradera Skype. Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer fint, med sp1... Jag har försökt fixa detta flera dagar nu, men kan inte komma på vart problemet ligger....hmmm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Beror det på i vilken mapp du försöker spara filen? Går det bättre att t ex spara filen på Skrivbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Är du säker på att du har den färdiga Firefox 3 installerad eller kör du fortfarande en beta-version? Prova annars att installera om FF.

2. Du skulle även kunna testa detta:

  • Starta Internet Explorer
  • Klicka på Verktyg --> Internet-alternativ
  • Välj fliken Säkerhet
  • Markera Internet (globen) och klicka på Anpassad nivå
  • Under huvudrubriken Övrigt (låååångt ner) letar du efter "Starta program och filer som kanske inte är säkra" och klickar på Fråga (rekommenderas)
  • Klicka OK --> OK för att stänga ner bägge rutorna
Själv kör jag Firefox 3, Vista Ultimate x64 med SP1 och har inte stött på detta problem.

Källor:
answers.yahoo.com/question/index?qid=20080617221413AAJUiFP

support.mozilla.com/en-US/kb/Unable+to+download+or+save+files

Mozilla-artikeln hänvisar även till en inställning i ZoneAlarm-brandväggen som kan ställa till det. support.mozilla.com/en-US/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...