Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flight Simulator X Deluxe


Randomizer1

Rekommendera Poster

Randomizer1

Hej!

´Jag fick precis Flight Simulator X Deluxe i present.

Och det går rätt så segt när man  spelar plus att det laggar lite då och då dry.png

Vad kan man göra åt det?

Tack i Förhand  E.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är segt, bör du kolla om din datorssystem uppfyller kraven, spelet är ganska krävande. Sen kan du också kolla grafikinställningen i spelet och ändra till en lägre nivå om den högsta prestendan är aktiverat.

Du bör inte heller göra dubbelpostning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, FSX är riktigt prestandakrävande. Men det finns en del åtgärder du kan vidta:

1. Ladda ner Servicepack1 till FSX (det är en patch från Microsoft). Det gör så att det "flyter" bättre etc.

2. Justera grafik inställningarna i FSX och i ditt fall kanske sänka grafikinställingarna lite.

3. Jag har ingen aning om vad du har för dator. Men du kan till exempel köpa lite mer RAM minne och kanske ett nytt grafikkort om du verkligen vill höja prestandan.

Ha en trevlig flygtur happy.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Hej ,FSX ha rinte stöd för dubbla kärnor i "default" versionen och kan inte utnyttja  fördelen av dubbla kärnor. Servicepack1 fixar den saken och du kan få mella 15-30 frames mera.( om du har dubbla kärnor) Kom bara ihåg att om du har s.k. AddOns så bör du lägga in servicepack1 först, alltså i en ren FSX installation. FSX har i normalläget mer autogen än vad FS9 har i extreme dence så du kan lugnt dra ner autogen till normal. Minska "Trafic" till10-20 % och flyg inte med unlimited visibility som finns i fliken "World". Väljer du 30-40 miles så behöver datorn inte teckna upp detaljer som ändå ligger utanför ditt synfält och du får en mycket vackrare och naturlig horisont.
Jag skulle kunna skriva några A4 sidor om allt som inte funkar bra i FSX men det finns även saker som är ursnyggt som.vatten med speglingar.
Jag tror att nästa version av FS? kommer att bli riktig bra när man har lärt sig av misstagen. Prova gärna att studera någon av "Tweak" programmen som finns på nätet.

Ha en bra flygning !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Randomizer1

Tack! Levnadskonstnär

men det finns ingen flik "World"

men det laggar fortf rätt så mkt.

men finns inga andra tips? rolleyes.gif 

och ja.. tweak program jag fattar mig inte riktigt på dom dry.png  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Randomizer1
Hej ,FSX ha rinte stöd för dubbla kärnor i "default" versionen och kan inte utnyttja  fördelen av dubbla kärnor. Servicepack1 fixar den saken och du kan få mella 15-30 frames mera.( om du har dubbla kärnor) Kom bara ihåg att om du har s.k. AddOns så bör du lägga in servicepack1 först, alltså i en ren FSX installation. FSX har i normalläget mer autogen än vad FS9 har i extreme dence så du kan lugnt dra ner autogen till normal. Minska "Trafic" till10-20 % och flyg inte med unlimited visibility som finns i fliken "World". Väljer du 30-40 miles så behöver datorn inte teckna upp detaljer som ändå ligger utanför ditt synfält och du får en mycket vackrare och naturlig horisont.
Jag skulle kunna skriva några A4 sidor om allt som inte funkar bra i FSX men det finns även saker som är ursnyggt som.vatten med speglingar.
Jag tror att nästa version av FS? kommer att bli riktig bra när man har lärt sig av misstagen. Prova gärna att studera någon av "Tweak" programmen som finns på nätet.

Ha en bra flygning !!

Men vadå? finns det add-ons till FSX Deluxe?

ifåfall var kan man ladda ner och hur installerar man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



finns det add-ons till FSX Deluxe?

ifåfall var kan man ladda ner och hur installerar man?



Ja, det finns en hel del. Jag brukar ladda ner flygplan till FS9 ifrån Simviation (det finns självklart för FSX där också). Installation för tex. flygplanen (det är svårare för tex scenary) finns ofta väl beskrivet hur man gör i en "read me" när man laddar ner dem. Ofta är det ganska lätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Hej Emmelol.
Jag har just skrivit ett långt och ingående svar på alla dina frågor men när jag klickade på
svara så försvann mailet utan att hamna där det skulle. Jag åter kommer när jag får ny kraft.
Hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Randomizer1
Hej Emmelol.
Jag har just skrivit ett långt och ingående svar på alla dina frågor men när jag klickade på
svara så försvann mailet utan att hamna där det skulle. Jag åter kommer när jag får ny kraft.
Hej

tack så mkt! biggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär


finns det add-ons till FSX Deluxe?

ifåfall var kan man ladda ner och hur installerar man?



Ja, det finns en hel del. Jag brukar ladda ner flygplan till FS9 ifrån Simviation (det finns självklart för FSX där också). Installation för tex. flygplanen (det är svårare för tex scenary) finns ofta väl beskrivet hur man gör i en "read me" när man laddar ner dem. Ofta är det ganska lätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Hej, Lennart Arwidsson har gjort en del scenery på svenska flygplatser både för FS9 och FSX. Det finns en mapp som heter Addon Scenery och i den två mappar varav en innehåller BGL filer och den andra texturer. Många gånger behöver man bara trycka på "Install" så sköter sig allt automatiskt
En liten varning, flygsimualtor flygning kan bli vanebildande. I mitt fall ledde det till att ta ett riktigt flygsertifikat, och då blir det dyrt !!

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Randomizer1

Tack så mkt!

men du skulle inte kunna ge exempel på prestanda tips , som gör att det laggar minde?

det är det jag behöver.

tack ändå

E.biggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej alla glada.

Jag är en ENORM pedant och vill därför att FSX ska vara så FINT som möjligt+SÅKLART ohackande! Har installerat Servicepack1 och köpt ett nytt grafikkort, men det laggar fortfarande... har rådfrågat endel polare men dom har ingen koll:D ...

Detta är min dator:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+

Socket 939

Voltage 1339

Core Speed 2412.5 MHz

mULTIPLIER X 12.0

Bus Speed 201.0 MHz

Ht Ling 804.2 MHz

Cache 2 x 62 KBytes

Memory (RAM) DDR 2048 MBytes (Dual Channels)

Frequency 160.9 MHz

Display Drivers: GeForce 8800 GT 512mb PCI-express

Så.. nu till er kunniga, vad kan jag köpa, eller ändra i datorn för att kunna spela FSX med BÄSTA möjliga grafik?

Mvh
Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Randomizer1

Tack joar!
men i punkt 2 så står det att jag ska hittar en sak som hetter FSX.cfg elr nåt jag hittar inte den nånstans

och i punkt 3 så fattar jag inte vad man ska göra.
men Tweaktown.com har inte dom nån typ sida/sidor om hur man får FSX deluxe att köra bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp fs9 (flight simulator 2004) istället, det är nästan precis som fsx fast kräver inte alls så mycket kraft av datorn, och dessutom finns det mycket mer scenerys och plan än det finns till fsx. Jag hade också fsx först, men efter att jag köpte fs9 har jag aldrig kört fsx mer Stort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men i punkt 2 så står det att jag ska hittar en sak som hetter FSX.cfg elr nåt jag hittar inte den nånstans


Eftersom jag inte har spelet själv så har jag ingen aning. Använd sökfunktionen i Windows. Filen finns antingen någonstans i installationskatalogen med underkataloger eller någonstans i ditt användarkontos profil så sök på alla hårddiskar du har, det finns ett sådant alternativ i Windows inbyggda filsökfunktion.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Randomizer1
men i punkt 2 så står det att jag ska hittar en sak som hetter FSX.cfg elr nåt jag hittar inte den nånstans


Eftersom jag inte har spelet själv så har jag ingen aning. Använd sökfunktionen i Windows. Filen finns antingen någonstans i installationskatalogen med underkataloger eller någonstans i ditt användarkontos profil så sök på alla hårddiskar du har, det finns ett sådant alternativ i Windows inbyggda filsökfunktion.


jag har gjort det :/
finns ingen annan sida om tweak/ prestande ökning i fsx deluxe?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte på Google
Filen FSX.cfg ska tydligen ligga i C:\Documents and Settings\(username)\Application Date\Microsoft\FSX eller C:\users\(name)\Appdata\roaming\microsoft\fsx beroende om du har Vista eller XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Randomizer1

Hej! igen sry har inte kunnat skriva på ett tag :/
men jag har hittat FSX.cfg men jag har tweakat massa olika saker.
men det laggar fortf :(

och ja!
om man är uppe på 6000 meter ... så ser marken så ful/osnygg ut vrf det?//ändrar man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...