Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur överför man windows xp


bodesund1

Rekommendera Poster

Jag har köpt en ny dator som innehåller operativsystemet window vista, som jag tycker är rena skiten, vill därför föra över windows xp som jag hade i min gamla dator. Kan man göra det på ett smidigt sätt och om jag formaterar bort vista går det att aktivera den nya datorn att ta emot xp programmet eller hur gör jag enklast. Är förvånad att windows tillverkar ett så omständigt inkompetent program som vista. Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver givetvis installations CD för det. Antar att du inte har det eftersom du frågar.

Om det är en windows som levererades förinstallerad på din gamla dator så är det med all säkerhet en sk OEM licens och den är det inte tillåtet att flytta till din nya dator då den är bunden till din gamla hårdvara. Det kan vara så att det du har rätt att nedgradera din Windows Vista, men detta brukar dock vara ok endast om det görs i fabrik. Det är det som datortillverkarna kommer att utnyttja nu efter månadsskiftet för att kunna fortsätta leverera XP till datorer trots att Microsoft slutat sälja OEM licenser för XP. Vad som gäller i ditt fall vet jag inte. Kanske kan säljaren eller kundtjänsten för ditt datormärke svara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...