Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa grafikkort


esd

Rekommendera Poster

Hej

Jag ska köpa ett nytt grafikkort. Jag har tittat på det här kortet på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346359

Sen hittade jag samma kort på datorbutiken mycket billigare.

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAPAHD3850-512&UrlTag=PriceRunner

Jag har ingen erfarenhet av datorbutiken så nu undrar jag om nån vet om dom är bra. Jag ska beställa via internet eftersom jag inte bor nära en butik.

Sen är det nåt som kan vara bra att veta om det här kortet innan jag köper det. Det ska installeras i en väldigt ombyggd dator. Moderkortet och procesorn är ifrån en IBM 8310 khg (intel P 4 2 ghz) Resten är:

2 gb ram.

400 gb hårddisk.

win XP home sp2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Datorbutiken är bra, där brukar jag handla dels pga som du ser själv på priset på grafikkortet, det är samma kort, vissa saker är billigare och så verkar dom ha bättre frakt avtal också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat upp att nätaggregatet räcker till?
Studera Analys av datoruppgradering: CPU vs. GPU så att du vet att grafikkortet verkligen kan utnyttjas med den gamla processorn och att du inte lika gärna kan ta ett billigare kort och ändå få samma prestanda. Du kan jämföra hur HD 3850 står sig jämfört med de grafikkort som nämns i den rapporten på Bäst grafikkort för pengarna: april 2008

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nätaggregat är nytt och på 550 W så det borde räcka.

Sen efter att ha tittat igenom länkarna så verkar det som att det är ett bra investering att köpa ett nytt grafikkort.

Så det får bli det kortet från datorbutiken.biggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått kortet och satt in det (det blev lite trångt).

Det fungerar perfekt jag får mycket bättre bild i spel och datorn laddar andra program mycket snabbare.biggrin.png

Ett lyckat köpsmile.png  Tack för hjälpensmile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...