Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker ett bra fotoalbumprogram.


EddieF

Rekommendera Poster

wacko.gif
Eftersom jag har ett större antal bilder som jag skulle behöva strukturera upp så söker jag ett ett program med möjlighet att ge varje bild en koppling till olika alternativa visningar.
Om jag ex.vis vill se bilder från 1950 så skall just dessa visas. Om jag sedan vill se bilder från Göteborg så kan det även finnas bilder från 1950 som skall visas tillsammans med tidigare och senare tagna foton. Dvs man skall kunna ge varje foto ett antal olika länkningar till olika visningsalternativ.
Någon som har något förslag på lämpligt program, helst gratis.
OBS Kör W Vista.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom inte på något gratis program.Använder själv ACDSee till våra bilder.

ACDSee 10 Photo Manager eller ACDSee Photo Manager Pro2  är att rekomendera.

ACDSee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag använder Windows Photo Gallery, och tycker det funkar utmärkt. Där kan du tagga foton precis hur du vill, och det är enkelt att få fram de bilder du är ute efter. Det innehåller också enklare redigeringsmöjligheter.

Det finns förinstallerat i Vista. Versionen för XP heter Windows Live Photo Gallery, och fungerar i stort sett likadant, och kan hämtas från get.live.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Copernic Desktop Search är ett helt gratis program som indexerar dina bilder (och allt annat du vill ska indexeras).
Söker på filnamn såväl som innehåll (keywords för bildfilen)
Väljer du att hela datorn ska indexeras spelar det ingen roll var & hur filerna ligger.

http://www.copernic.com/

Har använt det i många år både privat och i jobbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...