Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office Outlook 2007 problem


Global

Rekommendera Poster

hej

Jag har ett stort problem med Outlook. Den stänger av sig själv efter ungefär 1 minut. Eftersom det tar så kort tid kan jag inte spara alla mail genom att exportera dem till en fil. Datorn hinner inte med. Därför vill jag inte ominstallera programmet. Någon som vet vad man kan göra. Jag har Windows XP.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux för Alla
hej

Jag har ett stort problem med Outlook. Den stänger av sig själv efter ungefär 1 minut. Eftersom det tar så kort tid kan jag inte spara alla mail genom att exportera dem till en fil. Datorn hinner inte med. Därför vill jag inte ominstallera programmet. Någon som vet vad man kan göra. Jag har Windows XP.


Global, låt mig se. Du startar O, börjar bearbeta din e-post, sedan efter 60s stängs programmet av.
1. Kraschar programmet eller avslutas det korrekt? Om det kraschar, föreligger något problem med inkompatiblitet, felinstallation, malware. Om det avslutas i god ordning, beror det sannolikt på en inställning, kanske energispar/säkerhet?
2. Har du tagit backup på din e-postfil (*.PST)? I så fall kan du öppna den i ett annat program som kan läsa e-post från MS Outlook, t ex Open Office.
3. Reagerar andra MS Office-program på det här sättet, eller andra program i datorn?
4. Leta upp en loggfil och försök diagnostisera problemet den vägen!

Det är kul med sådana här mystiska fel, då får man tänka till lite. :-)

Hör gärna av dig, kanske kan jag vara till hjälp.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...