Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acrobat reader


Mikael63

Rekommendera Poster

Det tog mig mindre än en minut att låsa upp dokumentet och ta bort Copy..
Så, ja man kan få Acrobat att ge tusan i text (vattenstämpel) som inte längre finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

corneliu99

Kan man få fråga hur du gjorde det? Förresten, Sumatra PDF gör vattenstämpeln helt svart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

corneliu99

Hej, jag har hämtat handboken för Canon G9 digitalkamera (från Canon Australien av alla ställen!) Dokumentet ser bra ut på skärmen men vid utskrift får jag texten COPY diagonalt på varje sida vilket försämrar läsbarheten. Texten COPY syns för övrigt också i utskriftsmenyn, i den lilla granskningsrutan. Jag förmodar att Canon vill begränsa användningen av handboken. Kan man på något sätt få Acrobat att ge tusan i texten COPY? Dokumentet har tillägget SECURED, i rubriken.

Tacksam för all hjälp/Corneliu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju se om det syns mindre med ett annat PDF-program som Sumatra PDF eller Foxit Reader.
Jag tror inte att det går att få Adobe Reader eller Acrobat att strunta i Copy-texten i ett nerlåst PDF-dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade missat att bevaka denna tråd.

Jag använde Passware Acrobat key för att låsa upp.
Tog bort vattenstämpeln med Acrobat 8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

corneliu99

Tack för alla tips - de föreslagna programmen klarar inte så mycket i de föreslagna versionerna, man får lov att köpa fulla versioner vilket känns onödigt för bara ett PDF dokument...laugh.png ..mitt dokument är c.a 9 mb stort, om någon vill prova det skickar jag gärna mejl ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...