Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med XP!


M224

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett (eller flera) problem med min dator, det är lite svårt att förklara men jag ska göra ett försök.

Problemet började för ca 6 månader och detta sker..

1) Windows XP temat försvinner och ersätts med ett tema som likar Win 95!

2) När detta händer så går det inte att spela upp någon musik, det står att det är fel på ljudenheten. Men när man sätter i gång datorn samt stänger av den så låter melodin i högtalarna som vanligt.

3) En ruta med texten CFT-loader har orsakat ett problem och måste stängas kommer upp stup i ett!

4) När problemet är framme så kan man inte komma åt Windows säkerhetscenter eller brandväggen.

XP-temat dyker upp i bland och sen försvinner det, ibland så är det både Win 95 temat och XP-temat samtidigt, blandat.

Jag har lyckats att få bort problemet genom systemåterställning, men det kommer tillbaka efter ca 3-4 veckor.

Vad göra?

Tack på förhand.

/Daniel unsure.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att CFT-loader är kopplat till ctfmon.exe som är en del av Office-paktetet och har då att göra med alternativa inmatningsmöjligheter (röststyrning, handskrift etc.). Ta en titt på den här länken och se om den kan hjälpa dig att deaktivera funktionen som du troligen inte har behov av:

http://support.microsoft.com/kb/282599/sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att CFT-loader är kopplat till ctfmon.exe som är en del av Office-paktetet och har då att göra med alternativa inmatningsmöjligheter (röststyrning, handskrift etc.). Ta en titt på den här länken och se om den kan hjälpa dig att deaktivera funktionen som du troligen inte har behov av:

http://support.microsoft.com/kb/282599/sv

Tackar, jag börjar med det.

Försökte att köra systemåterställning i dag men den totalvägrar. mad.png

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...