Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är det möjligt att starta från en dvdspelare?


Jonatan13

Rekommendera Poster

Jag skrev i en tidigare tråd att jag gjorde en ominstallation av windows xp men eftersom jag inte har produktnyckeln till operativsystemet så kan jag inte komma åt windows. Innan jag började så brände jag en kopia av c på en dvd (windows ligger på den). Nu undrar jag ifall jag kan sätta in en intern dvdspelare i datorn, sätta i dvdn och starta från den? I så fall kan jag ju radera hårddisken och sedan kopiera från dvdn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holidayevent

Du kan inte kopiera alla filer från hårddisk C: och bränna en skiva med alla filerna på en DVD/CD.

Skivan kommer inte kunnas botas upp efteråt för det finns dock ingen autoexec på skivan.

Du kan köpa ett usb minne och på så sätt göra en installation du kan bära med dig som finns på ett minne, på så sätt kan du ta bort hårddisken från datorn eller ja, du använder datorn fast inget sparas i den utan allt sparas på ditt minne på din pinne  smile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ring till Microsoft eller stället dit de hänvisar till när du installerar Windows XP så ger de dej en produktnyckel för hoppningsvis. Om de inte gör det så får du installera Windows 98. Jag hoppas du har denna version kvar?

 Supporten för Windows XP kanske har upphört att gälla.

Jag ringde och fick en ny produktnyckel så att jag kunde installera om Windows XP. Det var jag tvungen att göra så fort jag fick hem min dator. Han i databutiken hade installerat Windows XP och skrivit dit min  pappas namn för det var han som hämtade datorn.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...