Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SP 1 för Vista klart!


daum

Rekommendera Poster

SP 1 för Windows Vista har kommit och är klart för nedladdning.

Den kom på Engelska för flera månader senare, dock först nu på Svenska. Programmet laddas inte in från början automatiskt utan man hänvisas till Microsoft Update

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Vill ni skaffa SP1 rekommenderar jag vår specialsida pcforalla.se/sp1.

Här kan du ladda hem filen direkt, och du hittar en massa intressant läsning om Vista i allmänhet och Service Pack 1 i synnerhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP 1 för Windows Vista har kommit och är klart för nedladdning.

Den kom på Engelska för flera månader senare, dock först nu på Svenska. Programmet laddas inte in från början automatiskt utan man hänvisas till Microsoft Update

Ja vi som har lite koll visste att det fanns ute på engelska, men det var väl den svenska versionen vi väntade på. Eller hur?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Har haft den svenska sedan januari så för mej är det bara kul att kunna bränna den skarpa på en cd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DonTommasso

Jaha, så kom äntligen det omtalade mirakelmedlet ServicePack 1.

I tisdagskväll vid 21 tiden poppade meddelandet om nya uppdateringar fram i tråget. När jag upptäckte att det stod ?Sp1? på uppdateringen blev jag väldigt förväntansfull, så jag drog genast igång den. Nåja, jag skapade först en ny startpunkt !!
Hela installationen tog c:a en timme så jag satte mig framför TV,n.
Vid programmets slut kollade jag hur det gått och då hade datorn stängt av sig.
Alright, jag startade upp den och såg hur den lilla Gif-animationen snurrade på. Så försvann den, som den brukar innan skrivbordet dyker fram. Sen blev det SVART och datorn stängdes av !!
Jag startade den igen och gick in i ?felsäkert läge? men samma sak hände även där. Sen testade jag ALLA varianter av startlägen med samma resultat.

Suck #"¤#"/¤//"&¤&!"(((((((

Fakta:
Dator: Notebook Asus F3Jc 6 månader gammal
OS: Vista Home premium med original licens och fullt uppdaterad från Ms Update.
Kontakt med MickeSoft Supparna: Ominstallera !!
Kontakt med Asus Supparna: Ominstallera !!
För helvete, när de nu äntligen ska ha fått ordning på Vistan så får sånt här bara inte hända. Alla mina dokument jag har i min affärsdator och allt jobb jag lagt ner på konfigurationen är åt helvete.

Så igår gick jag till Netonnet och köpte ett HDD Case och flyttade allt värdefullt till min stationära via dess USB uttag.
Ska man behöva ha TVÅ datorer för att kunna använda sig av Microsofts produkter ?
Hur många har det ?
Hur många människor är så pass insatta i datorteknik att de kan lösa situationen själva ?
Ska de som inte kan det, få sin supporträkning betald av Microsoft ?

PS. Idag har jag ominstallerat med Vista Ultimate för att testa var problemet låg men det sket sig åxå.
Det hänger sig vid installation av filen :Windows\system32\drivers\crcdisk.sys

Någon som vet  ?



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa.....vem tusan bryr sej om Vista överhuvudtaget????

Inte jag i alla fall....

Vista är det största skitprogram som den där Bill Gates släppt.Skulle ju dessutom vara straffbart att släppa icke färdiga program på marknaden...men å andra sidan så har han ju gratis testare i form av användarna.

Jag köpte tyvärr i fjol Vista Home Basic för 2698:-...(bortkastade pengar)....

Installationen tog ca tre timmar & sen startade jag datorn...men tusan så seg den var...För det förtsa så fungerade inte mina HP-skrivare.......& sen kom jag överhuvudtaget inte ut på nätet.....Har BBB 100MB/s.....hur jag än gjorde så var det stopp....& som grädde på moset så slutade datorn att fungera....den gick överhuvudtaget inte att starta....

Det blev till att starta om XP-installatiuonen igen & då fungerade datorn som innan Vista-installationen....Sen tog det ett par veckor innan alla program var installerade igen & alla regkoder inmatade.....

Så Vista får nog vara för min del tills herr Gates kommer med nåt som fungerar....& dessutom tycker jag att alla PC-tidningar ska sluta att lovorda Vista...för det är absolut inte så bra som dom skriver...tyvärr.....

Ha en fortsatt bra dag i alla fall.

/ kvasthilda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte skriva ett inägg  vad jag tycker om "Vista" anån skall göra

En #5%& hit och dit när m

och så blir det med Vista Hoem Servicepack Har försökt att ladda upp en bilted på eländet , men det funkade in

Är inte mitt fel med stav

ningen. -> Vista Home Premium, Service pack 1.

Är inte mitt fel med stav

ningen. -> Vista Home Premium, Service pack 1.

Är inte mitt fel med stav

ningen. -> Vista Home Premium, Service pack 1.

Varför blir det 2 av det sista ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...