Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ppt-fil


syllun

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har Windows Vista och Windows mail. När jag får ett mail med bifogad pptfil kan jag inte öppna den. Undrar om jag måste ha programmet powerpoint för att öppna filen....elller!!!!!.......hur öppnar jag filen.
Tack snälla för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har Windows Vista och Windows mail. När jag får ett mail med bifogad pptfil kan jag inte öppna den. Undrar om jag måste ha programmet powerpoint för att öppna filen....elller!!!!!.......hur öppnar jag filen.
Tack snälla för svar.

Har för mej att det finns ett litet program som hete PPT wiever man kan ladda ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hämta hos Bill.
 http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=048dc840-14e1-467d-8dca-19d2a8fd7485&DisplayLang=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har Windows Vista och Windows mail. När jag får ett mail med bifogad pptfil kan jag inte öppna den. Undrar om jag måste ha programmet powerpoint för att öppna filen....elller!!!!!.......hur öppnar jag filen.
Tack snälla för svar.

Tack för svar!
Jag hämtade hem programmet,sparade på skrivbordet. Installationen gick jättebra men sedan händer ingenting när jag klickar på programmet Power Pont.blush.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har Windows Vista och Windows mail. När jag får ett mail med bifogad pptfil kan jag inte öppna den. Undrar om jag måste ha programmet powerpoint för att öppna filen....elller!!!!!.......hur öppnar jag filen.
Tack snälla för svar.

Tack för svar!
Jag hämtade hem programmet,sparade på skrivbordet. Installationen gick jättebra men sedan händer ingenting när jag klickar på programmet Power Pont.blush.png

Du får nog högerklicka på ppt filen och välja Öppna med... power point

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet du laddade hem fungerar ungefär som Adobe Acrobat Reader för pdf-filer. Dubbelklicka på din ppt-fil så bör den öppnas automatiskt med PowerPoint Viewer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att programmet ska funka måste jag göra det här efter installationen och som jag går bet på!
Så nu skippar vi det här.

Tack alla!

Så här anger du en installationsplats för filen (för nätverksadministratörer):

  1. Klicka på KörStart-menyn och skriv command.
  2. Gå till sökvägen för det installerade PowerPointViewer.exe-programmet.
  3. Skriv PowerPointViewer.exe /extract:c:\plats där c:\plats motsvarar extraheringskatalogen.
  4. Gå till installationskatalogen som angavs i föregående steg.
  5. Skriv "msiexec /i ppviewer.msi INSTALLLOCATION=c:\plats", där c:\plats motsvarar installationskatalogen.
  6. Slutför installationen genom att följa anvisningarna på skärmen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...