Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För korta länkar


Scouten89

Rekommendera Poster

Det verkar som länkarna i bloggarna har en begränsning. Jag har försökt länka till adressen för en extern hårddisk, https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LAC301156EK men när jag klistrar in den som länk i min blogg får bara följande tecken plats: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LAC3011. Det senare råkar för övrigt vara adressen till ett grafikkort. Inte helt lyckat.

Så min fråga är:
Hur gör jag för att skapa länkar längre än ca 60 tecken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft problem med många tecken så det förstår jag intefundersam.gif

Inga problem att länka. Du ska kunna ha många tecken.

Om du skriver ner hela adressen på ett vanligt Word dokument och högerklickar på den och Öppna hyperlänk.rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Märkligt. Jag testade precis att lägga in den långa adressen som länk i en blogg, och det funkade finfint. Vilken webbläsare kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget problem med långa länkar i forumet, däremot i bloggen. Titta själva på "Testlänk". Den ska leda till exakt samma ställe som länken Attas skapade ("Testlänk 2" är likadan fast skapad i IE7).

Jag använder FF 3 Beta 4. Kan det vara där problemet ligger? Jag provade med IE7 med samma, negativa, resultat. Visserligen kan jag göra en kort länk till min egen webbplats som sedan skickar läsaren vidare till rätt adress. Jag tror däremot inte att alla har den möjligheten och den känns onödvändigt krånglig. sad.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi ändå pratar om länkarna i våra bloggar skulle jag vilja framföra önskemålet om att kunna flytta länkarna upp och ner. Med andra ord, redigera i vilken ordning de ska visas. smile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Jag har inget problem med långa länkar i forumet, däremot i bloggen. Titta själva på "Testlänk". Den ska leda till exakt samma ställe som länken Attas skapade ("Testlänk 2" är likadan fast skapad i IE7).

Jag använder FF 3 Beta 4. Kan det vara där problemet ligger? Jag provade med IE7 med samma, negativa, resultat. Visserligen kan jag göra en kort länk till min egen webbplats som sedan skickar läsaren vidare till rätt adress. Jag tror däremot inte att alla har den möjligheten och den känns onödvändigt krånglig. sad.png


Är det länkarna i högerspalten du menar? Jag trodde du menade länkar i löpande text i bloggen... Jag ska undersöka det.

Din synpunkt om ordningen på länkarna är noterad. Givetvis ska det gå att ändra ordning. Jag kan glädja dig med att en ny verison av bloggverktyget kommer ut om någon vecka. Jag vet inte om just det här är fixat då, men överlag kommer bloggarna bli betydligt bättre då.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det länkarna i högerspalten du menar? Jag trodde du menade länkar i löpande text i bloggen... Jag ska undersöka det.

Din synpunkt om ordningen på länkarna är noterad. Givetvis ska det gå att ändra ordning. Jag kan glädja dig med att en ny verison av bloggverktyget kommer ut om någon vecka. Jag vet inte om just det här är fixat då, men överlag kommer bloggarna bli betydligt bättre då.


Exakt, länkarna i högerspalten. Jag bifogar en skärmdump för ytterligare tydlighet. :-)
Länkar i löpande text överlag i SMART har jag inte haft några problem med.

cbad53cf68175239

Kul att ni uppdaterar bloggarna, jag ser fram emot den uppdateringen! smile.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...