Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokia n95 8GB


Nisse_Nisse

Rekommendera Poster

Nisse_Nisse

Hej!

Jag funderar starkt på att köpa en Nokia n95 8GB. Jag har läst om den på olika sidor på nätet, verkar vara jättebra. Vissa säger dock att GPS:en är seg. 

Är det värt att köpa denna nu eller ska man vänta lite? Kommer det bättre mobiler eller ska man bara vänta tills denna har skunkit lite i pris?

Är det någon som har en sådan här mobil som kan berätta lite? Skulle bli jätteglad om någon gjorde detta!

MVH Nisse Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har "gamla" n95, och jag är mycket nöjd över den. Antar att n95 8gb är bättre, därför så rekomenderar jag den starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
Jag har "gamla" n95, och jag är mycket nöjd över den. Antar att n95 8gb är bättre, därför så rekomenderar jag den starkt!


Ja de var ju kul att höra!  Men hur funkar GPS:en i den då? Är den bra eller är den seg? Skulle bli glad om någon berättade lite!

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå en N95 och gillar den hur mycket som hälst. finns hur mycket som hälst att ladda ner till den och kameran är helt ok.

Men som du säger är GPS seg på N95 tar ett par minuter för den och hitta sateliterna.
Det är det ända jag kan klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag annvände min på mobilen när jag åkte till helsingborg och skulle hitta hotellet .. gick jätte bra.. men det bästa var att jag såg var jag skulle parkera bilen för det var parkering hus med oxå :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farewell Fire

Jag har använt både 8GB-modellen och föregångaren med mindre minne. Skillnaderna är små, tangentsatsen är aningen annorlunda designad och fungerar bättre och så är minnet givetvis betydligt kraftigare vilket gör att den kan lagra en massa musik, bilder och film.

GPS:n är ganska seg, även med den senaste mjukvaruuppdateringen som sägs förbättra situationen. Väl igång fungerar den dock bra, även fast du får köpa till funktionalitet som många tar för given i dedikerade navigatorer (som realtidsuppdaterade rutter med röstvägledning).

Personligen tycker jag att Nokia N95 8GB är en av markandens allra bästa telefoner.

Uppföljaren - N96 - ligger runt hörnet. Den har bland annat 16GB minne men delar annars mycket av funktionaliteten med N95 8GB.  Priset kommer ligga kring 7000-7500 kronor och priset för föregångaren ligger som bekant bara någon tusenlapp lägre i dagsläget. Mitt tips är därför att vänta några veckor, när N96 landar är det väl ingen vågad gissning att N95 8GB kommer att sjunka ganska rejält i pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
Jag har använt både 8GB-modellen och föregångaren med mindre minne. Skillnaderna är små, tangentsatsen är aningen annorlunda designad och fungerar bättre och så är minnet givetvis betydligt kraftigare vilket gör att den kan lagra en massa musik, bilder och film.

GPS:n är ganska seg, även med den senaste mjukvaruuppdateringen som sägs förbättra situationen. Väl igång fungerar den dock bra, även fast du får köpa till funktionalitet som många tar för given i dedikerade navigatorer (som realtidsuppdaterade rutter med röstvägledning).

Personligen tycker jag att Nokia N95 8GB är en av markandens allra bästa telefoner.

Uppföljaren - N96 - ligger runt hörnet. Den har bland annat 16GB minne men delar annars mycket av funktionaliteten med N95 8GB.  Priset kommer ligga kring 7000-7500 kronor och priset för föregångaren ligger som bekant bara någon tusenlapp lägre i dagsläget. Mitt tips är därför att vänta några veckor, när N96 landar är det väl ingen vågad gissning att N95 8GB kommer att sjunka ganska rejält i pris.


GPS funktionen i n95, behöver man betala för den eller hur fungerar det?

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...