Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn vill inte starta som det ska


watte

Rekommendera Poster

Hej jag har problem med min dator och vet inte vad det är för fel.

Datorn vill inte starta som det ska, när jag ska starta om datorn, så fungerar inte monitorn, mus och tangentbord, men resten värkarfungera. jag kan inte komma in i bios, fel säkert läge eller reparera med XPpro-cd.

Jag får vänta i 6 timmar eller en natt då fungera den.

Problemet upprepar sig när jag ska starta om datorn.

Tack för hjälp om ni kan eller inte

Med vänlig hälsning : Watte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Har du kollat alla kablar och att allt sitter som det ska och att datorn får den ström den skall ha och efter 6 timmar funkar allt som det ska. Verkligen mystiskt må jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Olle Munter

 

Jo jag har noggrann kollat alla kablar så att dom inte är lösa, har också byt nätaggregaten. Det jag vet är att jag Drfragmentering ofta varige dag. Kan det vara det?

watte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Defragmenteringen kan inte påverka så att inte hårdvaror funkar. Däremot verkar det lite överdrivet förstås, att defragmentera varje dag. Jag använder Diskeeper Home som defrgamenterare och den sköter sig helt själv, defragmenterar automatisk när det behövs. Beroende på vad du använder för program till defrag, så har jag hört att en del sådana har ställt till det, mjukvarumässigt för användaren, så jag tar tillbaka det jag sade i första stycket, men i normalfallet och med dom defragprogram som är rekommenderade av många användare, så är nog chansen ändå liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Olle Munter

 

Det var sant att jag överdriver lite om Defragmenteringen.

Jag har lös problemet. Jag hade olika hastighet på ramminnen. Jag tror att dom krokade med varandra så nu har jag samma och det verkar fungeras som det ska.

 

Tack för kunskapen och hjälp

 

Med vänliga hälsningar : Watte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som Drivers till moderkortet har krashat, testa att ladda ner dom senaste på tillverkarens hemsida. ;) Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...