Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail > Outlook 2007


esd

Rekommendera Poster

Hej

Vet ni om det går och i så fall hur man kan göra för att få sina mejl som kommer till mitt hotmail konto direkt vidarebefodrade till mitt outlook.

Jag kör Outlook 2007, Win xp och den senaste versionen av hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så måste man validera sin version av office 2007 för att kunna ladda ner tilläggsprogramet och mitt office 2007 klarade inte valideringenblush.png

Finns det inget annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Outlook 2007 själv. I 2003 versionen kan man lägga till ett nytt e-postkonto via kontohanteraren och där är det bara att peka ut att det är ett Hotmail-konto så löser det sig automatiskt. Kanske finns det information för hur man manuellt konfigurerar upp en e-postklient mot hotmail, live mail eller vad nu alla varianter heter i webbtjänstens hjälp.

Om du inte har en juste version av Outlook som går att validera så är det nog inte så mycket att göra om det inte går att konfigurerar via kontohanteraren i Outlook 2007. Någon annan har kanske någon god idé.

Du kan väl alltid köra med Outlook Express annars. Den följer ju med Windows så den bör väl inte behöva valideras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska nog inte vara så besvärligt tror jag (har aldrig testat själv). I Outlook Express finns File/Arkiv -> Import som öppnar en Wizard. I den kan du välja Outlook som källa för det du vill importera och sedan får du stega vidare i wizarden så får du in dina saker om allt går väl. Kalendern blir dock svår eftersom det inte finns någon sådan i Expressversionen om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det fungerade perfekt att ladda ner programet från den sidanrolleyes.gif

Så nu har jag mina hotmail mejl i outlookbiggrin.png Tack för hjälpen.

Hej, kan du kolla om du numera får cookien zune.txt varje gång du går ut på nätet. Jag har installerat Outlook Connector och får just den cookien.

Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...