Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel i defragmentation med messenger


Nisse_Nisse

Rekommendera Poster

Nisse_Nisse

Hej alla glada!

Jad defragmenterade min laptop utan problem och skapade sedan en återställningspunkt. Jag installerade Windows Live Messenger från pcföralla-skivan 2-2008. Efter det ville den uppgradera till den nyare versionen, vilket jag gjorde. Efter det konfiguerade jag messengern så som jag vil ha den, och sedan avslutade.

Efter det tänkte jag att jag skulle defragmentera igen, eftersom jag varit med om samma problem innan ville jag testa om det blev så nu med.

Defragmenterarern går till ca 40-60% sedan kommer det upp en ruta som säger "En del filer på enhet C kunde inte defragmenteras. Se loggfilen för att se vilka filer som inte kunde defragmenteras" När jag öppnar loggen står det "Filer som inte kunde defragmenteras:"
"Inga filer"

Jag vill gärna defragmentera hela hdd:n någon gång ibland.

Varför blir det så? Det är ju efter det att jag har installerat messengern. Detta problem har jag haft innan med, men då har jag installerat om hela systemet. Tänkte jag kunde slippa det nu. Har inte provat att återställa till punkten jag skapade innan installationen, eftersom jag ville höra här först.

Tacksam för svar!

MVH Nisse Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Hur blir det om du stänger Windows Live Messenger när du defragmenterar. Och att alla filer inte defragmenteras är inget ovanligt, frågan är bara om den visade klart eller avbruten defragmentering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
Hur blir det om du stänger Windows Live Messenger när du defragmenterar. Och att alla filer inte defragmenteras är inget ovanligt, frågan är bara om den visade klart eller avbruten defragmentering.


Jag stänger av messengern när jag körde defraggen. Det visar avbruten defragmentation. Den bryter efter 8 % nu.


Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan antingen tästa att defragmetera på felsäkert läge eller så kan du använda ett annat defragmenterings programsmile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
du kan antingen tästa att defragmetera på felsäkert läge eller så kan du använda ett annat defragmenterings programsmile.png


Ja, det defragmenteringsprogram har jag också funderat på. Vet du något som är gratis och fungerar bra?

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är en video om hur man defragnmmenterar i väntläge eller not och så rekomenderar han derfagmenterar program som heter jkdefrag kola videon han har också andra videos som man kan lära sig mycket av jag rekomederar detrolleyes.gif

http://youtube.jimmyr.com/tutorials/Howto_Defragment_on_Idle_what_is_defragmenting_see_descr.php

video är där över

och det här är hans andra videos

http://youtube.jimmyr.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Nisse_Nisse!

Vad är det för skräpprogram du använder som inte klarar en defragmentering?

Bra program, men dom är inte gratis:

Diskeeper kan gå med automatik, fragmenterar när det behövs, man märker inget.

PerfectDisk är kanske snabbast.

O & O Defrag kan gå med automatik, gör fragmentering när det behövs, man märker inget.

Dessa 3 defragmenterar manuellt snabbt, på 10-15 minuter max och man behöver inte stänga av några program, beroende på disk kan det gå snabbare.

Det är gratis att testa.

Själv använder jag Diskeeper Home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...