Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klagomål från en användare som börjar tröttna!


Skiren

Rekommendera Poster

9bcf1ada53247fff

8f16724f3be7c414

Denna bild dyker upp för mig väldigt ofta nu för tiden när jag försöker läsa trådar och bloggar på detta forum. Använder ie7.

Andra bilden visar hur det ser ut nu...

Tycker det är trist att det skulle öppnades så tidigt innan uppenbara fel och missar var fixade.

Så illa var ju inte det gamla forumet att det inte kunde vänta några veckor till, för att bli ersatt av en smidigare efterföljare.

Man tappar lite av lusten att skriva inlägg och ibland tom läsa inlägg för att det går segt och osmidigt eller att sidorna inte kan visas.

Hur många synliga fel har ni rättat till egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De andra inläggen startades just för att de strular... Moderator har min tillåtelse att ta bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl varit en del problem med nedladdning av alla IDGs webbsidor sedan attackerna i veckan. Jag har sett det med IDG.se med nyheter och Eforum också, så det hade säkert drabbat gamla forumet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den översta bilden känner man ju igen sen flera år tidigare så det är ju inget specifikt för det nya forumet

idg har ju installerat ny hårdvara sedan attacken men om det vore den som tex är för hård ställd så borde det väl gå lika fort eller lika långsamt hela tiden så jag tror att det är nåt gammalt problem, typ nån server som inte är fräsch

det nya är att det kan ta 2 eller 20 sekunder att göra samma sak bara med några minuters mellanrum. det har jag aldrig tidigare märkt av länge jag varit här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Denna bild dyker upp för mig väldigt ofta nu för tiden när jag försöker läsa trådar och bloggar på detta forum. Använder ie7.

Andra bilden visar hur det ser ut nu...

Tycker det är trist att det skulle öppnades så tidigt innan uppenbara fel och missar var fixade.

Så illa var ju inte det gamla forumet att det inte kunde vänta några veckor till, för att bli ersatt av en smidigare efterföljare.

Man tappar lite av lusten att skriva inlägg och ibland tom läsa inlägg för att det går segt och osmidigt eller att sidorna inte kan visas.



Hej!

Jag beklagar verkligen problemen! Att det ser ut som det gör på dina skärmdumpar tror jag i och för sig snarare har att göra med attacken alla IDG:s sajter utsattes för i veckan, som har sabbat rejält för oss, än den nya forumplattformen.


Hur många synliga fel har ni rättat till egentligen?



Vi har en lång lista som vi jobbar efter. Mycket är fixat (som de här till exempel: cool.png ) men en hel del återstår. Listan innehåller både buggar som du och andra medlemmar rapporterat, och sådant vi upptäckt själva.

Det som just nu har högst prioritet är att fixa en ny texteditor - alltså inmatningsfältet för forumet och bloggarna. Väldigt många av de fel ni har rapporterat orsakas av just texteditorn, och därför har vi bestämt oss för att installera en helt ny, istället för att reparera varje bugg för sig.

Men för att den nya editorn ska funka måste vi först uppgradera själva plattformen som forumet körs på, och det är det Simon sitter med just nu.

Förhoppningen är att uppgraderingen och den nya texteditorn ska ge en betydligt stabilare och trevligare användarupplevelse.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdumparna har jag fått med jämna mellanrum sedan starten så de är inte unika för igår.



Vi har en lång lista som vi jobbar efter. Mycket är fixat (som de här till exempel: cool.png ) men en hel del återstår. Listan innehåller både buggar som du och andra medlemmar rapporterat, och sådant vi upptäckt själva.

Jag har fortfarande problem att sätta smilisen där jag vill om jag använt markeringen. Färgpalletten är dessutom kvar uppe över pc för alla loggan.

Menmen man får väl ligga lågt tills allt börjar fungera som det ska, vilket är trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag har fortfarande problem att sätta smilisen där jag vill om jag använt markeringen. Färgpalletten är dessutom kvar uppe över pc för alla loggan.



Båda de sakerna beror på texteditorn som vi håller på att byta ut. Det är trist  att det inte funkar perfekt än, men det har som sagt högsta prioritet för oss just nu. Jag hoppas du har tålamod med oss så länge! 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart att man står ut ett tag:)

Men det har hänt flera gånger nu att mina inlägg försvinner av olika anledningar när jag ska publicera dem. Vilket gör att den person som jag skulle svara blir lidande för att man oftast inte orkar skriva om. Speciellt inte efter 3e försöket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här i efterhand kan man ju fundera på om det var så SMART att lägga över till det nya forumet innan alla kända fel och brister var åtgärdade..

//Det är alltid enklare att vara efterklok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite för tidig start kanske.. håller med de flesta att det buggar lite hit och dit, undrar när detta forum blir Operavänligt .. Förresten jag var med i PCförAllas nya nummer det värmer iallafall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...