Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort filer


Attas

Rekommendera Poster

Skulle kopiera en film men ändrade mig och avbröt. Nu ligger det filer någonstans och tar upp en massa MB. Har raderat filer i C:\WINDOWS\Temp men det finns 4 filer kvar där som jag dumstrut.gif  inte får bort;

1) Hur och var hittar jag de filer som lade sig någonstans på hårddisken och som blev kvar då jag avbröt kopieringen?

2) Hur får jag bort de 4 filer som ligger i Temp mappen. Det är 2 filer som heter Perflib_Perfdata som är DAT-filer på 16 kB st, och 2 filer som heter ZLT_ som är TMP-filer och på 1 kB st.blink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är normalt att det finns filer i Windows\Temp som man inte kan ta bort därför att de används.
Kolla i den andra temp-mappen C:\Documents and Settings\<anv.namn>\Lokala inställningar\Temp
Kolla även i C:\Documents and Settings\<anv.namn>\Application Data om det finns någon mapp som hör ihop med det program du använde för i så fall kan det finnas temp-filer där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Inte mycket att bråka över. Jag hade vid koll 397 filer i Windows/Temp till en storlek av 5,57 MB, så jag får väl ta fram moppen. Vissa program lägger ju filer i tempmapparna, om dom behövs senare och skall städas bort när dom inte behövs längre. Detta funkar inte alltid. Men beroende på diskstorlek så är det inget att bekymra sig över Jag kommer inte ihåg om CCleaner tar bort i ovan nämnda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...