Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Digitus Video Grabber


nson

Rekommendera Poster

Jag har skaffat programmet Digutus Video Grabber för att överföra mina många VHS band till DVD. När jag efter många problem till slut lyckades få över bild och ljud från min videobandspelare kom nästa problem:

Programmet har en maxinspelningstid på 120 minuter. Jag har inte överskridit detta.

Om jag spelar in t ex 80  minuter  ( normal tid för en gammal vhs insp film) så ser det helt riktigt ut  när jag  spar filen tills jag skall börja processen med att göra om det till VHS och sedan göra bränningen:

Då har programmet bara spart dom sista 30 minuterna !!! i filen  Dvs det jag kan hämta in och börja redigera från den plats på datorn där programmet lagt den inspelade filen Om jag gör en kortare inspelning kan det ibland bara vara 5 - 8 minuter sparade.

Har provat många gånger och detta är naturligtvis tidsödande... spela in långa vhs filmer för att finna att allt var bortkastad inspelning

Jag har inga problem med lite minne eller så i min dator

Jag kör xp och har en dator som heter HP Paviljon

Vet någon hur detta kan uppstå och varför  ?  samt hur jag skall göra för att lyckas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Långhåret

Nson:  

Jag har också köpt en digitus videograbber...
Har problemet att det är svart/vitt, blir inte ens färg!!!

Har kopplat s-video + audiokablar från videon... vet inte om jag är tvingad till komposit??? Står så hemskt dåligt i felsökningen i manualen.

Blir en hyfsat bra och klar bild i svartvitt, sedan när jag spelar in så är bilden riktigt kass... fattar ingenting....   hade jag velat ha problem hade jag kunnat ansluta videon direkt till grafikkortet, förstår inte vad digitus videograbber skall vara bra för??

Hjälp uppskattas innan jag helt tappar vettet.ph34r.pngohmy.pngsad.pngblush.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att, om det går att ställa in s-video ut på videon.Så skall du få färg på filmen  med  s-video koppling till datorn .Annars får du köra komposit Pal 720X576 i bildupplösning och 25 bilder/sek.

Gillar inte överförang av film genom usb och har testat det med vår videokamera och det blev mest skit.Filmen hackade bla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har haft stora problem med min. Det står nu när jag ska installera programmet att jag måste ha Service Packet 4. Hmmm. "Please update youu WIN-2K verision to Service packet 4". Exakt så står det!

Jag har ju windows Vista som operativ system och vad jag vet finns det inget Service pack 4 i Vista?  När jag sen testar att installera AP Software får man också problem. När man ska installera Windows Media Format 9 så går det ej. Man får upp meddelande om att det har blockerat pga av kompatilibetets problem!

Vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...