Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ZoneAlarm


kulan

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har installerat ZoneAlarm på min dator och längst upp till höger så ser jag några exe-ikoner med en hand under, även en ikon utan hand. Om jag pekar med musen över dessa så kommer det upp en ruta som säger vad programmet gör. Exempelvis: Generic Host process for win 32 services listening to port(s): TCP: 1025 osv. Även Messenger finns med där och gör samma sak.

Är det nån som använder dessa program för att hacka, eller är det min dator som använder dessa program för att skydda datorn?! Behöver jag vara orolig?!

 

Mvh Kulan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generic Host process for win 32 services är ett normalt Windows-program och det är normalt att det lyssnar på port 1025, men kanske inte nödvändigt. Se inlägg #6 på http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=11994

 

Om du använder Messenger så lyssnar Messenger på en port för att veta när någon vill prata med dig. om du inte använder Messenger så stäng av det programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

 

Generic Host process måste tillåtas i Trusted Zone, men inte till internet.

 

Messenger brukar kräva serverrättigheter, men bör nekas det och funkar lika bra utan.

 

Det du ser uppe till höger är programmen du använder just då.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kulan!

 

Kör också med Zone Alarm på ena disken!

 

Och det är bara att göra som ovanstående skrivare har skrivit!

 

Alltså tillåta dessa båda!

 

HÄR HAR DU LITE INFO!

http://www.cdg.chalmers.se/VPN/FW/zonealarm.html

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför.

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

[inlägget ändrat 2008-02-17 10:24:18 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack! :)

Det var en intressant länk som du postade. Förstår inte riktigt allt som jag läser.

 

Vad är Port Explorer, och vad gör det?!

 

Mvh Kulan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<Vad är Port Explorer, och vad gör det?!>

Jag känner inte till Port Explorer, men jag gissar att det är något som kan kolla upp portar mer. Men annars så tyckte jag att det var just inlägg #6 i länken som var intressant, vilket går ut på ungefär det som ollemunter skrev.

 

Tack för poängen! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...